صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

پروژه امتداد اتوبان یادگار امام(ره) سال آینده افتتاح می شود

شهردار تهران گفت: پروژه امتداد اتوبان یادگار امام (ره) سال آینده افتتاح می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف، ظهر امروز در حاشیه نظارت ستادی شهرداری منطقه ۹ طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تراکم بالای جمعیت و وجود مردم انقلابی و کم برخوردار در این منطقه، تاکید کرد: در بررسی ها شاهد بودیم با همه اقدامات خوبی که در منطقه ۹ صورت گرفته اما هنوز هم در زمینه سرانه های خدماتی، میادین میوه و تره بار، بوستان ها و بخشی از امکانات ورزشی و فراغتی دچار مشکل هستیم.
وی در ادامه از تملک ۱۰ هزار متر زمین برای جبران بخشی از سرانه های منطقه ۹ خبر داد و گفت: قرار شد این زمین یک هکتاری به سرانه های خدماتی شامل میدان میوه و تره بار، فروشگاه شهروند و خدمات جانبی متمرکز شود و پس از بررسی های فنی، در صورت نیاز ایستگاه آتش نشانی نیز در آن احداث شود.
قالیباف با اشاره به مشکل کمبود فضای سبز در منطقه۹ اظهار داشت: در سطح این منطقه زمین بدون استفاده ای برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد برای گسترش فضای سبز ناچار به تملک هستیم.
به گفته شهردار تهران کار احداث یک مجموعه ورزشی، پل های عابر پیاده و زیر گذر نیز از دیگر مصوبات نظارت ستادی امروز بود.
وی همچنین از تکمیل عملیات محوطه سازی میدان آزادی به عنوان دروازه ورودی شهر تهران خبر داد و گفت:  یکی از پروژه های تاثیر گذار منطقه ۹ ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت جنوب و پادگان جی است که هم اکنون تملک های لازم در پادگان انجام شده است و کار احداث بزرگراه در داخل پادگان انجام می شود.
شهردار پایتخت افزود: مقرر شد یک بخش از امتداد بزرگراه یادگار امام(ره) را تا شهریور و بخش دیگر را نیز تا پایان سال ۹۶ تکمیل کنیم؛ هم اکنون نیز این پروژه فعال است و بخشی از عملیات عمرانی در داخل پادگان جی به مرحله آسفالت ریزی نیز رسیده است. در ادامه نیز اعتبارهای لازم در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است تا در نهایت اتوبان یادگار امام(ره) به بزرگراه فتح متصل شود.
قالیباف گفت: تنها مشکل در ادامه این پروژه مربوط به قطعه زمینی متعلق به سوله های آموزش و پرورش است؛ در این زمینه نیز مقرر شد تا با دوستان در آموزش و پرورش مذاکره کنیم تا این مشکل مردم و شهر را حل کنیم؛ این در شرایطی است که ما وظیفه داریم تا به آموزش و پرورش، خارج از همه مسئولیت های قانونی خود کمک کنیم.
وی در ادامه به بازدید امروز خود از یکی از مدارس استثنایی واقع در منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند سال است که حمایت های لازم در حوزه مدارس استثنایی به طور جدی از سوی شهرداری تهران دنبال می شود، در این مدرسه نیز امکانات کمک آموزشی و وسایل خاص ویژه معلولان مورد نیاز است که این مشکلات از سوی شهرداری تهران حل و فصل خواهد شد.
شهردار تهران از برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی دانش آموزان معلول و استثنایی در روز افتتاح پلازای شهری ولی عصر (عج) خبر داد و گفت: در پلازای شهری میدان ولی عصر (عج) سه هزار متر گالری برای کارهای هنری در نظر گرفته شده است؛ به همین جهت مقرر شد در روز افتتاح این پروژه آثار هنری دانش آموزان استثنایی را به نمایش بگذاریم و امکان فروش تابلوها برای کمک به خود دانش آموزان و مدراس استثنایی فراهم شود.
قالیباف با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در زمینه تامین مشکل سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی، تاکید کرد: در کنار آن در منطقه ۹ اقدامات خوبی در حوزه معلولان صورت گرفته است. ضمن اینکه در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران نیز ۲۲ پارک ویژه معلولان ایجاد شده است.
وی در پایان گفت: مسیر تردد خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند به صورت خاص مورد توجه قرار می گیرد تا بتوانیم به صورت ویژه به تردد معلولان در شهر رسیدگی کرده و آن را در اولویت کاری قرار دهیم.