صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

«کسب‌وکار» گزارش می‌دهد

فروش ساعت‌های تقلبی به قیمت برند

ورود محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی و قاچاق ساعات به کشــــور در کنار استفاده....
شایلی قرایی
از گوشی‌های همراه جهت آگاهی از زمان، اشتغال و کارآفرینی در این صنف را به چالش کشیده است. 
ساعت‌ها‌ این روزها آنقدر مدل‌ و طرح‌های متنوع دارند که بیننده ویترین مغازه را سرگرم و حتی گاهی به خرید تشویق کند. روزگاری داشتن یک ساعت برای بسیاری کفایت می‌کرد اما حالا بسیاری به داشتن تنها یک ساعت بسنده نمی‌کنند و چند ساعت برای مراسم و لباس‌های مختلف دارند و حتی برخی که وسع‌شان می‌رسد‏، هزینه ست کردن ساعت با لباس‌شان را نیز می‌پردازند. 
بازار ساعت‌فروشان تهران با قدمتی بالغ‌بر 70 سال شاهد رفت‌وآمدهای خانواده‌های زیادی است که برای خرید انواع ساعت‌ها از ساعت عروسی و دیواری گرفته تا انواع دیگر به این بازار می‌آیند و با دیدن انواع ساعت‌های زیبای ارائه شده متمایل به خرید می‌شوند. 
برای رفتن به بازار ساعت‌فروشان تهران باید به خیابان 15 خرداد بعد از سبزه‌میدان بروی و سپس از در ورودی معروف به بازار بزرگ وارد بازار شوی، بعد از طی مسافتی کوتاه به راسته ساعت‌فروش‌ها خواهی رسید. در سطح شهر نیز خیابان‌های کریمخان و هفت‌تیر، زعفرانیه، گیشا و خیابان فرشته نیز از بورس‌های ساعت هستند.
 بستگی دارد که شما چه ساعتی بخواهید یا با چه دیدی وارد بازار خرید ساعت شوید. این روزها اما بازار پررونق ساعت دیگر مانند گذشته نیست و در بازار بورس این کالا هم خریدوفروشی به آن صورت انجام نمی‌شود. سایه رکود بر بازار ساعت سنگینی می‌کند. از سوی دیگر توانایی تشخیص دادن ساعت تقلب از اورجینال هم خودش مساله‌ای مهم است. 
همچنین ورود محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی و قاچاق ساعات به کشــــور در کنار استفاده از گوشی‌های همراه جهت آگاهی از زمان، اشتغال و کارآفرینی در این صنف را به چالش کشیده است.