صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

همزمان با آغاز دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران

میدان راهنمایان گردشگری در ماکلوان گیلان افتتاح شد

همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری، دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری در گیلان برگزار شد.
فاطمه امیرزاده
همزمان با آغاز این گردهمایی ،یکی از میادین شهرستان ماکلوان در استان گیلان که میزبانی این برنامه را بر عهده داشت به نام راهنمایان گردشگری نام گذاری و با حضور راهنمایان سراسر ایران،افتتاح شد.
به گزارش  کسب و کار از روابط عمومی کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری ایران ، روزبه خلق معینی دبیر دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران درباره المان نصب شده در این میدان اظهارکرد: نماد گل نیلوفر که نمادی از ایران و نیلوفر مردابی است در کنار بته جقه که نمادی از سرو هرزویل که کهن ترین موجود زنده گیلان است و قدمتی هزارساله دارند در این المان طراحی شده است.
وی افزود: همچنین یکی از مهمترین موضوعات مطرح در حوزه اکوتوریسم گیلان یعنی گونه در خطر انقراض شمشاد خزری نیز در این المان مورد توجه قرار گرفته است به طوری که رنگ نارنجی که نشانه میزبانی گیلانی ها است به رنگ سبز شمشاد و جنگل گیلانی منتهی شده است.
دبیر دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران درباره شهرستان ماکلوان اظهار کرد: ماکلوان در فاصله ٢٥کیلومتری شهر ماسوله قرار دارد و به خاطر باغ های چایی  معروف است.
شهر ماکلوان در غرب گیلان در مرکزیت بخش طردار جنگل محل مبارزات سردار میرزا کوچک خان جنگلی است که به عنوان یک شهر جدیدالتاسیس مدت چهار سال است از افتتاح ان می گذرد.
محمد علی صادقی شهردار ماکلوان  در جمع راهنمایان گردشگری کشور قول داد تا با ارائه طرح عمرانی این میدان،تندیسی متناسب با شآن و جایگاه راهنمایان گردشگری تهیه شود.
شهردار ماکلوان همچنین از وجود ۲۵۵ واحد اقامتی مسافر کاشانه و وجود دو هتل در این شهر و یک هتل در دست احداث که بزرگترین هتل شمال کشور در ۲۱طبقه است و راه اندازی بازارچه صنایع دستی از سال96 خبر داد. وی همچنین گفت بزرگترین پیست کارتینگ شمال کشور وپروژه های سورتمه, پیاده راه و پارک جنگلی نیز در دست بهره برداری هستند.
ناگفته نماند که گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران از یکم تا سوم اسفندماه در گیلان در حال برگزاری است.