صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار سفیر اسپانیا:

اسپانیا شریک تجاری خوبی برای اصناف ایران به شمار می آید

رئیس اتاق اصناف ایران در دیدار سفیر اسپانیا در ایران خواستار افزایش و توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در دیدار با سفیر اسپانیا ضمن اشاره به وجود سه میلیون واحد صنفی در کشور  و سهم  ۲۵ درصدی اصنافِ در بخش اشتغال، گفت: در بخش توزیع یک میلیون و ۳۰۰ بنگاه صنفی و در بخش تهیه و نگهداری ۷۵۰ هزار بنگاه صنفی از سوی اصناف مدیریت می شوند.
رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال ظرفیت های مشترک ایران و اسپانیا در بخش پوشاک، کیف و کفش و مبلمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با مطالعات صورت گرفته در اروپای غربی، اسپانیا را شریک تجاری خوبی برای اصناف ایران دیدیم.
وی با اشاره به صادرات سه میلیارد دلاری کشور در صنعت مبلمان، صادرات ۴ میلیارد دلاری در کیف و کفش و همچنین صادرات ۱۱ میلیارد دلاری در بخش پوشاک و مزیت های بسیار در بخش ساختمان، بر ایجاد سرمایه گذاری مشترک ایران و اسپانیا و صدور تجهیزات و تکنولوژی های نوین به کارگاه های تولیدی تاکید کرد.
فاضلی همچنین از سفیر اسپانیا خواست به منظور افزایش و توسعه همکاری های اقتصادی اصناف ایران و اسپانیا، بنگاه های توانمند اسپانیا برای شراکت با اصناف ایران معرفی شوند.
در این دیدار، سفیر اسپانیا در ایران نیز با اشاره به توانمندی های اسپانیا در صنعت گردشگری، بخش پوشاک و  طراحی کیف و کفش چرم، از رشد همکاری و توسعه اقتصادی با اصناف استقبال کرد و در عین این نکته را مورد تاکید قرار داد که هم اکنون برخی از شرکت های قدرتمند اسپانیا در تبریز مشغول به فعالیت هستند.
“ادوارد لوپزبوسکتس” در ادامه ظرفیت بالای اسپانیا در حوزه ی طراحی لباس، کیف و کفش چرم و صادرات محصولات به کشورهایی همچون بنگلادش و هند را متذکر شد و از ایجاد سرمایه گذاری مشترک برای تولید کاشی و سرامیک نیز اسقبال کرد.