صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گفت‌وگو با معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

تاریخ و تمدن لرستان، حرف‌ها برای گفتن دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی لرستان خبر دادکه لرستان نیز در نمایشگاه دهم بین‌المللی گردشگری در تهران شرکت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دیانوش چراغی که مسئولیت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان را عهده‌دار است تشریح کرد:«این نمایشگاه از تاریخ 18 تا 21 بهمن‌ماه در تهران برپاست و 21 کشور در آن شرکت کرده‌اند».
لرستان نیز با صنایع‌دستی‌اش و معرفی جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در این نمایشگاه شرکت کرده است که متولی غرفه‌اش سازمان میراث فرهنگی لرستان است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه بین‌المللی که دوشنبه 18 بهمن‌ماه در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران کلید خورد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (صالحی‌امیری) و نیز وزرای گردشگری کشورهایی چون لبنان و آفریقای جنوبی حضور داشتند.
دیانوش چراغی درباره‌ی شعار این دهمین نمایشگاه توضیح می‌دهد:«ایران را متفاوت ببینیم، شعار این دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است که هدفش معرفی جاذبه‌های کشور ایران به دنیاست».
چراغی اظهار داشت:«استان لرستان از منظر تاریخی و از نظر میراث فرهنگی، گنجینه‌های گران‌سنگ در حوزه گردشگری تاریخی دارد و نیز در حوزه گردشگری طبیعی و گردشگری چهار فصل نیز مستعد جذب گردشگر است».
لرستان به عنوان دیار مفرغ و بلوط شناخته می‌شود و نگاره‌های غارهایی همچون هومیان و میرملاس گواه آن است که مردمان این سرزمین ده هزار سال پیش از میلاد مسیح اهل هنر و نگاره‌گری بوده‌اند که خود درازای تمدنی لرستان را نشان می‌دهد.
در این رابطه معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان، دیانوش چراغی تصریح می‌کند لرستان از نظر تاریخی و تمدنی، حرف‌ها برای گفتن دارد.