صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

۲ درصد دانشجویان در حوزه سلامت روان مشکلات جدی دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: ۲ درصد از دانشجویان در حوزه سلامت روان مشکلات جدی دارند و ۱۸ درصد دانشجویان هم در خطر آسیب‌های سلامت روان هستند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، محمدرضا فراهانی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: تعداد شرکت کنندگان در سال گذشته حدود 26 هزار نفر بود و برای جشنواره امسال نیز تاکنون 25 هزار و 130 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
فراهانی با هنرمند خواندن قشر قابل توجهی از جامعه پزشکی ادامه داد: درجامعه پزشکی ما هنرمندان مطرحی داریم. معاونت فرهنگی و دانشجویی درتلاش است تا برای 500 هزار پرسنل این وزارتخانه شور و نشاط به وجود بیاورد.
وی در مورد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان کرد: در 10 حوزه کانون‌های فرهنگی اضافه کردیم و این کانون‌ها در مجموع به عدد 500 رسید که می‌توان گفت تمامی این کانون‌ها در کل کشور کاملا فعال است.
فراهانی افزود: در خصوص کانون‌های فیلم و عکس باید یادآور شویم که این کانون‌ها در سراسر کشور به صورت شبکه‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند و در سال آینده 300 میلیون تومان برای خرید تجهیزات جدید برای کانون فیلم و عکس اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم این کانون را فعال‌تر از گذشته ببینیم.
وی در خصوص فعالیت‌های جهادی در معاونت دانشجویی فرهنگی گفت: با توجه به اینکه وزیر بهداشت علاقه زیادی به فعالیت‌های جهادی دارد هفته گذشته دستور دادند تا ستاد اردوهای جهادی تشکیل شود تا دانشجویان و پرسنلی با این ستاد برای فعالیت به حاشیه شهرها و مکان‌هایی که برای دسترسی به پزشک سخت است؛ مراجعه کنند.
فراهانی با اشاره به اجباری کردن پرکردن پرسشنامه سلامت روان برای دانشجویان جدیدالورود گفت: از سال گذشته برای دانشجویان جدیدالورود پر کردن پرسشنامه سلامت روان را اجباری کردیم و این پرسشنامه به ما نشان داد که 2 درصد از دانشجویان در حوزه سلامت روان مشکلات جدی دارند و 18 درصد دانشجویان هم در خطر آسیب‌های سلامت و روان هستند. امیدواریم با این آمار بتوانیم کمکی درباره وضعیت دانشجویان در حوزه سلامت  روان انجام دهیم.