صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

طی بارش برف سنگین در کردستان؛

روستاهای کردستان در محاصره برف

مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف راه ۳۵۰ روستای استان را بست و جاده سقز- مریوان به دلیل کولاک شدید و احتمال سقوط بهمن مسدود شده است،

 این در حالیست که به گفته رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سروآباد، گردنه ژالانه که در مسیر ارتباطی ۱۰ روستا و یک شهر منطقه اورامان قرار دارد به دلیل بارش یک متری برف و کولاک شدید مسدود شد.

محمد راشد مدرس گرجی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: عملیات برف‌روبی همزمان با بارش برف از روز گذشته در تمامی محورهای بین‌شهری و روستایی استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مأموران راهداری امروز توانستند راه ۱۵۰ روستای استان را بازگشایی کنند اما ۳۵۰ روستا هنوز در محاصره برف قرار دارند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: عمده‌ترین این روستاها در شهرستان‌های سقز، بانه، کامیاران و مریوان قرار دارند.
وی با اشاره به مسدود بودن محور مریوان سقز نیز اظهار کرد: این مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر یکی از مسیرهای سخت گذر استان بوده که از بامداد امروز به دلیل کولاک شدید و احتمال سقوط بهمن مسدود شد.
وی اضافه کرد: این مسیر روز گذشته نیز به دلیل سقوط بهمن در گردنه کانی کون مسدود شده بود که با تلاش مأموران بازگشایی شد.
به گفته وی ممنوعیت عبور انواع تریلی و کامیون کشنده در محورهای استان نیز از عصر امروز برداشته شد.
مدیر راهداری اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: با حضور عوامل راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی، تردد در جاده‌های بین‌شهری با زنجیر چرخ ممکن است.
وی اضافه کرد: رانندگان با توجه به تداوم هوای سرد و یخبندان در استان و احتمال کولاک با احتیاط رانندگی کنند و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: هم‌اکنون ۷۰۰ مأمور راهدار در ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار برای ارائه خدمات به رانندگان در جاده‌های این استان مستقر شدند.
همچنین دیاری استواری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سروآباد شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بارش شدید برف که از ۲ روز گذشته در شهرستان سروآباد به ویژه در ارتفاعات این شهرستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: روز گذشته بارش برف در گردنه ژالانه در منطقه اورامان که مسیر ارتباطی ۱۰ روستا و یک شهر است، به ۳۵ سانتی‌متر رسیده بود که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری مسیر باز شده ولی تردد تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بود.
رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سروآباد اضافه کرد: بارش برف از بامداد امروز در گردنه ژالانه شدت گرفت و علی‌رغم تلاش بی‌وقفه نیروهای راهداری متأسفانه این مسیر ارتباطی به دلیل بارش یک متری برف و همچنین کولاک شدید بسته شد.
وی با بیان اینکه نیروهای راهداری همچنان در این منطقه مستقر هستند، افزود: در حال حاضر به دلیل کولاک شدید امکان برف‌روبی وجود ندارد و به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات برف‌روبی این مسیر مهم ارتباطی با تمام توان و تلاش آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: سایر مسیرهای پرتردد ارتباطی در شهرستان سروآباد با حضور به موقع نیروهای راهداری و انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی باز بوده و تردد در برخی از مناطق با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.