صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی موجب توقف تولید خواهد شد

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: کاهش تعرفه واردات به طور حتم موجب تعطیلی واحدهای تولیدی لوازم خانگی خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حبیب‌الله انصاری با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی ترکیه آسیب زیادی را به تولیدکننده ایرانی وارد می‌کند، اظهار داشت: امروز تولیدکننده ایرانی یخچال فریزر، لباسشویی و ظرف‌شویی‌هایی تولید می‌کند که هم تراز خارجی‌ها بوده و با آنها رقابت می‌کند در این شرایط چه لزومی دارد که ما جنس خارجی آنهم با تعرفه پایین را وارد کشور کنیم.
وی با بیان اینکه این تصمیم فقط به نفع تولیدکننده ترکیه‌ای هست، افزود: کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی برای ترکیه برخلاف توسعه بخش تولید بوده و به طور حتم در آینده باعث تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی هم خواهد شد.
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی به افزایش قیمت مواد اولیه اشاره کرد و گفت: تولیدکننده ایرانی امروز در شرایط سخت اقدام به تولید می‌کند اما چرا دولت به جای حمایت فقط سنگ‌اندازی می‌کند.
انصاری با اعلام اینکه می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تولیدات مشترک صادرات‌گرا به تولید‌کننده داخلی کمک کرد، تصریح کرد: به طور حتم اعتراض خود را به وزارت صنعت اعلام می‌کنیم.