صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

واحدهای فناوری در مراکز علمی کاربردی تاسیس می‌شود

محمد حسین امید در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین از برنامه های اصلی این دانشگاه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، وی با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص نظام آموزش مهارتی گفت: نظام آموزش مهارتی که بر عهده دانشگاه های جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد و مؤسسات غیرانتفاعی است، باید تعداد دانشجویان مهارتی از 20 درصد کل جمعیت دانشجویی کشور در ابتدای برنامه ششم به 30 درصد افزایش یابد.
امید افزود: هم اکنون اتفاق نظر درخصوص "دانشجوی مهارتی" در کشور وجود ندارد و باید تعریف یکسان و استاندارد از این مفهوم در نظام آموزش مهارتی داشته باشیم.
وی گفت: تمرکز دانشگاه علمی کاربردی بر گسترش واحدها و دوره های آموزشی در دهه های اخیر، تا حدود زیادی این دانشگاه را از توجه به پژوهش و فناوری بازداشته است اما از این پس، ظرفیت و توان دانشگاه علمی کاربردی بیشتر در خدمت پژوهش و فناوری قرار خواهد گرفت.
امید درباره برنامه های توسعه ای دانشگاه علمی کاربردی افزود: توسعه کمی به لحاظ ایجاد مراکز جدید نخواهیم داشت ولی ایجاد دوره ها و رشته های جدید و مورد نیاز کشور را به طور جدی در دستور کار داریم.