صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رستمی خبر داد

افتتاح دانشکده هنر و معماری و بازدید از بزرگراه اهرم- برازجان در سفر آخوندی به بوشه

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از افتتاح دانشکده هنر و معماری بوشهر و بازدید از محور اهرم-برازجان درسفر پیش روی وزیر راه و شهرسازی ب این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, فرزاد رستمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: ۳۰ دی ماه وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح تعدادی پروژه بندری و بازدید از فرودگاه بوشهر به این استان سفر می‌کند و از برنامه‌های سفر وی می‌توان به افتتاح دانشکده هنر و معماری، بازدید از محور بزرگراهی اهرم-برازجان و نیز بازدید از بافت تاریخی استان اشاره کرد.
وی افزود: امید است با راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری در بافت تاریخی بوشهر، تحولی جدی در احیا و رونق این بافت ایجاد شود و امروز بازسازی ساختمان‌ها و بناهای حاشیه بافت تاریخی بوشهر با محوریت  مردم و پشتوانه دولت در دستور کار قرار دارد.
رستمی با اشاره به اینکه این دانشکده در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف ارتقای علمی، فرهنگی، خدمات آموزشی، جذب و پرورش جوانان علاقمند به تحصیل در رشته های شهرسازی و معماری در عمارت « نوذری» استقرار یافته است، گفت: عمارت « نوذری» در راستای باز آفرینی و احیای بافت تاریخی شهر بوشهر و با هدف بالا بردن سطح آموزش در حوزه معماری، ارتقای  تاثیر آموزش‌های تخصصی در زمینه  باز آفرینی پایدار محلات وبازگشت به هویت شهری راه اندازی  شده است.
وی اضافه کرد: کار عملیاتی این پروژه  با تملک ۱۳ پلاک فاقد ارزش تاریخی و فرسوده از سال ۸۶  آغاز و  با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان با مساحت ۴۰۰۰ مترمربع احداث شده است. ساختمان دانشکده هنر و معماری دارای ۱۶ آتلیه، ۱۱ کلاس آموزشی ، دو سالن، سه  سایت کامپیوتری، فضاهای خدماتی، نماز خانه و بخش اداری و ... است.
رستمی همچنین گفت: محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه ‌وبودجه درسفر اخیر خود به استان بوشهراز تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل محور خروجی دوم بوشهر خبر داد. تامین اعتبار این پروژه از مصوبه‌های سفر هیئت دولت به استان در سال ۹۳ بوده که به طور کامل تخصیص خواهد یافت.  
رستمی افزود: معاون رئیس جمور همچنین دراین سفر قول مساعد داد که درخواست استانداری و اداره کل راه و شهرسازی درقرارگیری محور اهرم-برازجان درکریدور جنوبی عملیاتی شود و نیز از تزریق اعتبار ساخت محور بندرریگ-اهرم خبر داد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این سفر قول مساعد نوبخت درباره تامین اعتبار ساخت محور نمازگاه-تنگ ارم-بهرود-بوشکان به طول ۱۰۰ کیلومتر به عنوان طرحی اولویت‌داربا توجه به موقعیت پدافندی این محور بود.
پیشرفت پروژه‌های سفر هیئت دولت
وی ادامه داد: سال ۹۳ درجریان سفر هیئت دولت به استان بوشهر پروژه‌های خوبی درحوزه راه و شهرسازی به تصویب رسید که به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند. دراین سفر ساخت محور برازجان-گناوه-دیلم به طول ۱۶۸ کیلومتر به تصویب رسیده بود که ۸۰ درصد پیشرفت کرده و احداث باند دوم بزرگراه زالکی-کنارتخته ۱۵ درصد رشد کرده است. همچنین بهسازی محور بندرخمیر-عسلویه حدفاصل بزباز-بندو ۷۰ درصد پیشرفت کرده است. ساخت محور خروجی بوشهر نیز مصوبه این سفر بود که احداث قطعات دردست اجرای آن ۸۵ درصد رشد کرده و ساخت ۱۱ کیلومتر محور به رشد ۸۰ درصدی رسیده است.
رستمی همچنین به معرفی سه پروژه دردست احداث در بوشهر با اعتبار وزارت نفت پرداخت و گفتک از این پروژه‌ها احداث محور کنارگذر کنگان-دوراهک ۷۵ درصد رشد کرده و ساخت قطعات ۱۰ تا ۱۳ محور بوشهر-دیر به رشد ۵۵ درصدی رسیده و ساخت دو قطعه محور گناوه-گچساران درحوزه استان بوشهر نیز به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است.