صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با تصویب نمایندگان مجلس

وزارت نفت در پروژه‌های خود از پیمانکاران بومی استفاده می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تا از این پس وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی از پیمانکاران بومی واجد شرایط در پروژه‌های خود و با شرایط برابر استفاده کنند.

بخ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، نمایندگان در نشست علنی روز پنجشنبه (٢٣ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده ٥٨ این لایحه با ١٤٣ رای موافق، ٢٥ رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع ٢٢١ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
موضوع ماده ٥٨ در مورد نحوه به کارگیری پیمانکاران و نیروهای بومی در پروژه‌های نفتی است که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی ١٢ دی‌ماه مجلس با استفاده از اختیارات خود و بدون رای گیری از نمایندگان، این ماده را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده بود.
در ماده ٥٨ این لایحه آمده است: وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی مکلفند ضمن اولویت قایل شدن به شرکت‌ها و پیمانکاران بومی در شرایط مساوی در پیمان‌های منعقد شده با شرکت‌ها و پیمانکاران فعال در حوزه‌های نفت‌خیز و گازخیز کشور و پروژه‌های استخراج نفت، گاز و نیروگاه‌های اتمی، اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی در شرایط مساوی و مشابه را درج و  برحسن اجرای آن نظارت کنند.