صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل ایرباس: تحویل ایرباس به ایران آرزوی دیرینه ما بود

مدیرعامل ایرباس گفت: تحویل ایرباس 321، به آرزوی دیرینه من و همکارانم در شرکت ایرباس برای دیدن پرواز دوباره یک ایرباس نو در رنگ‌آمیزی ایران‌ ایر را جامه عمل پوشاند.
فابریس برژیه در مراسم ورود نخستین ایرباس 321 به ناوگان ایران‌ایر افزود: هواپیمای ایرباس 321 تحویل ایرباس به ایران آرزوی دیرینه ما بودتلفیقی از پایین‌ترین هزینه ‌های عملیاتی و بالاترین استانداردهای راحتی مسافرتی است و در راستای توسعه پروازی، نمونه مناسبی برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافری ایران‌ایر است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل ایرباس گفت: مسیری که ما آن را طی کرده‌ایم سرآغازش دی‌ماه گذشته و در طول بازدید رئیس جمهور از شهر پاریس کلید خورد، زمانی که شرکت ‌های ایرباس و ایران‌ایر توافقی تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک امضا کردند.
وی افزود: این شروعی برای یک سال دیپلماسی فعال همراه با تلاش‌ های عمیق فنی و بازرگانی بود.
مدیرعامل ایرباس گفت: ‌از دی‌ ماه پارسال ضمن درخواست و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی‌های خارجی در چارچوب برجام توافق اولیه خود را نیز به قراردادی نهایی تبدیل و این هواپیما را برای  تحویل آماده کردیم.
فابریس برژیه ادامه داد: ایران‌ایر به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت ‌های هواپیمایی این منطقه تاریخچه‌ای غرور‌آفرین دارد که به بیش از نیم‌قرن گذشته برمی‌گردد.
وی افزود: به همراه سازمان هواپیمایی ایران، ایران‌ایر با وجود چالش های مختلف در طول دو دهه گذشته کارنامه درخشان ایمنی و عملیاتی از خود برجای گذاشته است، اما از این‌پس ایران‌ایر می‌تواند با اعتمادبه‌نفس کامل شاهد عصری جدید در رشد و توسعه باشد.
مدیرعامل ایرباس گفت: در دی‌ماه توافقی جهت تحویل 100 فروند ایرباس نو به ایران‌ایر نهایی شد، ضمن اینکه این قرارداد یکی از مهم‌ترین قرارداد های تاریخ هواپیمایی تجاری محسوب می‌شود.
وی افزود: واضح است ایران‌ایر در حال گردآوری ناوگانی است که با آن تمام این فرصت‌ها را به دستاوردهای پایدار تجاری تبدیل کند.
مدیرعامل ایرباس گفت: ایرباس 321 نمونه بسیار خوبی است که از یک سو برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافری ایران مناسب است و از سوی دیگر تلفیقی از پایین‌ترین هزینه‌ عملیاتی و بالاترین استاندارد های راحتی مسافر است.
وی افزود: این نوع هواپیما به عنوان بزرگترین هواپیمای تک‌راهروی ایرباس به هما کمک می‌کند تا پاسخگوی تقاضای در حال رشد سفر هوایی در داخل و خارج ایران باشد.
فابریس برژیه گفت: ایرباس 321 امروز نخستین هواپیما از سفارش برای 46 فروند هواپیمای تک‌راهرو است که ما در شرکت ایرباس در طول چند سال آینده تحویل هما خواهیم داد.
وی افزود: همچنین 38 فروند ایرباس 330 و 16 فروند ایرباس 350 نیز تحویل ایران‌ایر خواهیم داد.
مدیرعامل ایرباس گفت: ‌ناوگان ایران‌ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیا بلکه در صنعت دنیا خواهد بود.
وی افزود:‌ عصر جدید در صنعت هواپیمایی ایران یکی از پراهمیت‌ترین تحولات در صنعت ما طی سالیان دراز است و من مشتاقانه نظاره‌گر قدرتمندی روزافزون ایران‌ایر خواهم بود.
فابریس برژیه در آغاز سخنان خود گفت:‌ نخست اجازه می‌خواهم مراتب تسلیت عمیق خود را به مقامات و مردم ایران به خاطر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض کنم.
وی افزود: مرحوم رفسنجانی خدمات شایانی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و باعث تأسف اینجانب است که امروز نمی‌توانیم در فضای شاد دور هم جمع شویم.