صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف اشتغالزایی و آبادانی

کارآفرینان روستایی تسهیلات 10 تا 100 میلیون تومانی دریافت می‌کنند

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین گفت: با هدف اشتغالزایی و آبادانی روستاهای این استان، تسهیلات 10 تا 100 میلیون تومانی به کارآفرینان روستایی پرداخت می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فارس از قزوین، حسین تیموری در جلسه‌ هم‌اندیشی و همفکری توسعه عمرانی و آبادانی روستای فیشان که امشب با حضور کریم حبیبی‌انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، اعضای شوراها، دهیار و مردم این روستا برگزار شد، توضیحاتی در خصوص نحوه همکاری و ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به متقاضیان طرح‌های کارآفرینی ارائه و اظهار داشت: با توجه به انتخاب و ارائه طرح به صندوق کارآفرینی پس از تأیید مراجع ذیربط، تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی افزود: ارائه خدمات بانکی و تسهیلات به صورت مرحله به مرحله با توجه به پیشبرد طرح بوده و با نظارت کارشناسان صندوق صورت می‌گیرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین اضافه کرد: طرح‌ها می‌تواند شامل طرح شیلات و پرورش ماهی، زنبورداری، پرورش بوقلمون، پرورش و تولید قارچ و طرح‌های دیگر با توجه به ظرفیت‌های مکانی و نیروی انسانی روستا و همچنین بازار تقاضا باشد.
تیموری عدم اشتغال متقاضی و شخص گیرنده تسهیلات در هیچ ارگان و یا شرکت، داشتن شرایط سنی متقاضی حداقل 18 و حداکثر 65 سال، حداقل تسهیلات صندوق 10 میلیون تومان و حداکثر 100 میلیون تومان و بازپرداخت تسهیلات ضمن استراحت 6 ماهه پس از اجرای طرح به مدت 60 ماه 5 ساله را از جمله شرایط دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد.
این مسؤول تصریح کرد: انتخاب مکان برای اجرای طرح با تأیید مراجع ذیربط  و ارائه آن به صندوق کارآفرین امید از دیگر شرایط اخذ تسهیلات است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین یادآور شد: همچنین اگر طرح مورد نظر با تشکیل شرکت تعاونی باشد، شرایط عدم اشتغال برای اعضای هیأت مدیره ملاک نبوده و باید اعضای این هیأت حداقل دو، سه و یا حداکثر هفت نفر باشد.
تیموری بیان کرد: از هر شخص و یا شرکت تعاونی که در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی جوانان روستا گام بردارد، حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.
وی ضمن گفت‌وگو با اعضای شورا و مردم روستای فیشان، مطالبی در خصوص نحوه اخذ تسهیلات اشتغال، شرایط متقاضیان و اجرای طرح‌هایی همانند پرورش دام و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی بیان کرد.
گفتنی است؛ روستای فیشان از توابع بخش الموت شرقی استان قزوین است.