صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

موزه جهان نما کجاست؟

موزه جهان‌نما کجاست؟ امروز به یکی از موزه‌های تهران سری می‌زنیم که کمتر در بین شهروندان و گردشگران شناخته شده است، اما آثاری از بزرگان هنرهای تجسمی دنیا در آن قرار گرفته است.
معرفی
موزه جهان‌نما یکی از موزه‌های کمتر شناخته شده اما متفاوت تهران است. این موزه در سال ۱۳۵۵ در کاخ نیاوران تاسیس شد تا میزبان هدایایی باشد که به فرح پهلوی اهدا می‌شد و همچنین آثار هنری که وی از کشورهای مختلف دنیا خریداری می‌کرد. در این موزه آثاری از تمدن‌های تاریخی گوناگون به نمایش در آمده است. در بین این تابلوها آثاری از بزرگان هنر قرن بیستم همچون اندی وارهول، پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، مارک شاگال، ژرژ براک، آمادئو مودیلیانی، پل گوگن و بسیاری از آثار هنرمندان معاصر کشورمان نگهداری می‌شود.
آدرس
موزه جهان‌نما در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران قرار دارد.
دسترسی
برای رسیدن به موزه جهان‌نما، می‌توانید از خط یک مترو تهران استفاده کرده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید یا با BRTهای مسیر راه‌آهن - تجریش و سایر اتوبوس‌هایی که به میدان تجریش می‌روند یا از تاکسی‌هایی که به این مقصد تردد می‌کنند، استفاده کنید. در این لیست با انتخاب ایستگاه میدان تجریش از خط یک مترو، می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به این مقصد می‌روند باخبر شوید. سپس با پنج دقیقه پیاده‌روی به میدان قدس رفته و از آنجا با تاکسی‌های نیاوران به کاخ نیاوران و این موزه برسید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های خط میدان تجریش - دارآباد و بلوار صبا ازگل و میدان رسالت - میدان قدس (دقت کنید که فقط اتوبوس‌هایی که از طرف میدان رسالت به میدان قدس می‌روند از میدان نیاوران می‌گذرند و در مسیر برگشت مسیر متفاوتی دارند) استفاده کنید و در میدان نیاوران پیاده شده و به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران و موزه جهان‌نما بروید.