صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دانشگاه‌ها از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین‌ گفت: در استان قزوین بیش از هزار هیات علمی و 100 هزار دانشجو فعالیت دارند، به همین جهت دانشگاه‌ها از ایده‌های اساتید و دانشجویان استقبال می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ‌ابوالحسن نائینی، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای دانشگاه نسل سوم تأسیس ‌شدند، اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یا همان کارآفرین پیش می‌روند و حرکت به این سو در دستور کار دانشگاه‌ها و وزارتخانه قرار دارد و در حقیقت یکی از روش‌هایی است که بتوان دانشجوی کارآفرین را تحویل جامعه داد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین‌ خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌هایی هستند که در آن اساتید و دانشجویان، ایده‌های خود را پرورش می‌دهند و وظیفه ما و وزارتخانه حمایت از ایده‌های اساتید و دانشجویان است تا این ایده‌ها تکامل پیدا کرده و در این شرکت‌ها تجاری سازی شده و به ثمر نشیند.
وی اعلام کرد: در استان قزوین بیش از هزار هیات علمی و 100 هزار دانشجو در استان فعالیت دارند به همین جهت دانشگاه‌ها از ایده‌های اساتید و دانشجویان استقبال می‌کنند.
نائینی تصریح کرد: اگر روند تشکیل شرکت‌هی دانش‌بنیان تسهیل شود مشکل دیگری بر سر راه این شرکت‌ها وجود ندارد و از سوی دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) فضا برای راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده و از ایده‌ها استقبال می‌کنیم.
وی تأکید کرد: ضروری است تا همه مسؤولان و دانشگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند و به همین منظور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فضایی بالغ بر هزار و 500 مترمربع برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد اختصاص داده شده است همچنین این شرکت‌ها می‌توانند از فضای کارگروه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه استفاده کنند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین‌ اضافه کرد: موانعی بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد و تنها مشکل آنان مسائل مربوط به تکمیل فرم و راه‌اندازی شرکت است که تلاش شده این امر تسهیل شود تا فعالیت خود را آغاز کنند.
وی ادامه داد: باید دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به این باور برسند و در امر پژوهش فعالیت کنند و ما نیز آمادگی کامل برای حمایت از آنان را داریم.
نائینی گفت: شرکت‌هایی که ایده‌های نو را پرورش داده و به سمت تجاری‌سازی هدایت می‌کنند باید زمانی را سپری کنند تا ایده آنان به ثمر برسد.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین‌ یادآور شد: در استان شرکت‌های دانش‌ بنیانی که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری هستند برخی از محصولات خود را به بازار عرضه کرده‌اند و سرمایه‌گذاران باید از این شرکت‌ها حمایت کنند تا ایده‌ها به تولید انبوه برسد و کشور را به سوی خوکفایی پیش ببریم.