صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد

ثبت نام 48 هزار بازنشسته کشوری برای خرید سهام بیمه ملت

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ثبت نام اینترنتی 48 هزار بازنشسته کشوری برای دریافت سهام بیمه ملت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای دی ماه امسال تا صبح امروز (چهارشنبه) 48 هزار بازنشسته کشوری به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت صندوق، برای دریافت سهام بیمه ملت ثبت نام کردند.
اسلامیان با تاکید بر اینکه هدف این صندوق، مشارکت هرچه بیشتر بازنشستگان کشوری در اجرای پروژه‌های اقتصادی است، گفت: در نخستین گام 12,4 درصد سهام بیمه ملت، معادل 345 میلیون سهم به 100 هزار بازنشسته عضو این صندوق واگذار می‌شود.
وی افزود: ارزش کل سهام واگذار شده به هر بازنشسته کشوری حدود 750 هزار تومان است که در قالب وام قرض الحسنه در اختیار بازنشستگان متقاضی قرار گرفته و مبلغ آن به صورت اقساط 36 ماهه و هر قسط حدود 20 هزار تومان از حقوقشان کسر می شود.
اسلامیان یادآور شد: خرید سهام بیمه ملت علاوه بر ثبت نام اینترنتی در سایت صندوق به نشانی www.cspf.ir از طریق دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور تا 15 دی ماه 95 نیز امکان پذیر است.
**فضای رقابتی در صنایع غذایی الگویی برای سایر صنایع کشور
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: فضای رقابتی صنایع غذایی کشور می تواند الگو و مدلی برای سایر صنایع باشد؛ چراکه این فضا منجر به افزایش کیفیت، تنوع و قیمت رقابتی در محصولات می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در نخستین همایش 'امنیت غذا؛ سلامت و توسعه' که در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: در برخی صنایع، فضای رقابتی وجود ندارد و این امر باعث فاصله گرفتن تولیدات صنعتی کشور از دنیا شده است، در صورتیکه رقابت، توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع غذایی کشور رقابت بالایی وجود دارد و نتیجه آن تنوع و کیفیت بالای محصولات غذایی است، ادامه داد: باید در تولید سایر محصولات صنعتی از فضای رقابتی بهره مند شویم تا مردم توان انتخاب محصولات با کیفیت را داشته باشند.
اسلامیان اظهار داشت: مبنای رشد اقتصادی رقابت و خلاقیت است، بنابراین مردم در فضای رقابتیِ همراه با نوآوری و تنوع محصولات، حداکثر بهره مندی را خواهند داشت.
وی با اشاره به تشکیل هلدینگ‌های تخصصی در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق با تخصصی عمل کردن امانتدار سهامداران است.
وی با تقدیر از تولیدکنندگان صنایع غذایی به ویژه محصولات لبنی، بیان داشت: تنوع در محصولات غذایی موجب افزایش صادرات می شود، همچنین باید از تنوع در محصولات لبنی برای تشویق کودکان به مصرف لبنیات استفاده شود.