صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نشست خبری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی از سوی فرابورس ایران برگزار شد

نخستین نهاد مالی مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان

نشست خبری وضعیت صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی در فرابورس ایران برگزار شد.
به گزارش «کسب‌وکار» در این مراسم علی اسلامی‌بیدگلی، عضو هیات‌مدیره صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آرمان آتی، به معرفی انواع صندوق‌های جسورانه پرداخت و افزود: ایده‌های خلاق و پیشرو از میان تمام ایده‌ها انتخاب و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود بنابراین به‌دلیل اینکه ریسک این صندوق‌ها زیاد است، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود بخشی از سرمایه خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. 
وی ادامه داد: به‌دلیل ریسک بالای صندوق‌های جسورانه، انتظار بازدهی بالاتر نیز از این صندوق‌ها می‌رود. همچنین دو نوع از صندوق‌های جسورانه در دنیا وجود دارد که دو بخش خصوصی و عمومی هستند. 
به گفته اسلامی‌بیدگلی، روش خصوصی در آمریکا و روش عمومی در انگلستان کاربرد دارند. 
اندازه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی 100میلیارد ریال است که در تعهد موسسان و پذیره‌نویسان است و مبلغ پرداختی اولیه 10 درصد آن یعنی 10 میلیارد ریال خواهد بود. دوره سرمایه‌گذاری در این صندوق دو سال از لحظه آغاز است که در ان مدیر می‌تواند تا سقف سرمایه درخواست پول کند و در هر بار درخواست سرمایه نهایتا تا 30درصد مبلغ را می‌تواند درخواست کند. موضوع فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های نوپای نوآورانه در حوزه فاوا با تمرکز بر توانمندی‌های موسسان به جهت ایجاد ارزش رقابتی برای شرکت سرمایه‌پذیر و سهامداران است. 
شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، مدیریت پندارفناور ایده گستر (مپنا)، سرمایه‌گذاری فناوران تک وستا (گروه توسن)، شرکت سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرین کورش (گروه صنعتی گلرنگ) از موسسان صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی هستند. 
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است. این صندوق‌ها برای مشارکت سرمایه‌گذاران برای دسترسی به بازار سرمایه‌گذاری جشورانه از طریق بازار سرمایه ایجاد شده است. ماموریت این صندوق این است تا با کشف و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک و ثبت شده نزد بورس به بازدهی تعدیل شده با ریسک بالاتر از میانگین دست یابد. 
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یک ابزار برای جمع‌آوری منابع مالی است. موسسان و مدیریت صندوق وظیف دارند که مسئولیت سرمایه‌گذاری و پیشبرد سرمایه‌گذاری را بپذیرد.