صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

موفقیتی دیگر برای شرکت سیماچوب، افتخاری برای صداوسیما

شرکت سیماچوب در دهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و هشتمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران، موفق به دریافت جوایز مدیر برتر و چهره ماندگار صنعت از دست وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت گردید.

این جایزه برای بزرگداشت موفقیت های شرکت سیماچوب درزمینه کنترل کیفیت و مشتری مداری به آقای مهندس علی آزاد مدیرعامل شرکت سیماچوب اعطا شد.
 شایان ذکر است این شرکت در سال 1395 موفق به دریافت نشان ملی برترین مدیریت موفق در توسعه تولیدات ملی و جایزه بین المللی   DQD-Furniture(استاندارد اروپا ics) از کشور آلمان در زمینه دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری کشور در اجلاس خانه ایران ساخت ایران و همچنین در سال 1394 موفق به کسب نشان ارزشمند " رضایت¬مندی مشتری" ،" رتبه A کیفیت برتر " و لوح سپاس نشان کیفیت از پنجمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور  شده بود.
صنعت چوب و مبلمان در کشور بیش از 70 هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدی را به خود اختصاص داده است و کسب و کارهای متنوعی در ارتباط با چوب، پارچه، رنگ، یراق آلات فلزی و ... را شامل می شود. گردش مالی سالیانه این صنعت   " 60 هزار میلیارد تومان" است و جزء معدود صنایع پر بازده کشور است (پژوهش معاونت سیاسی با عنوان مهجوریت صنعت مبلمان کشور- بابک جوادی)
واردات مبلمان از کشورهای چین، مالزی، ترکیه، اندونزی و ویتنام و عدم حمایت جدی متولیان صنعتی و مجامع قانونگذار موجب ضعف و رکود در اکثر واحدهای تولیدی این صنعت شده است. از جمله ورشکستگی و تعطیلی 1000 واحد صنعتی چوب، تخته و فیبر سه لایه در کشور که می توانست با تعرفه گذاری واردات و حمایت از صادرات از آن جلوگیری کرد.
کمبود شدید نقدینگی بدلیل شرایط انقباضی بازار پولی کشور، تقاضا و تمایل مشتریان ایرانی برای خرید مبلمان خارجی که بخشی از آن به کمبود نوآوری و خلاقیت در طراحی بر می گردد و برخی ناشی از ذهنیت کلی مشتری درباره کیفیت جنس ایرانی است و همچنین عدم هماهنگی بین اتحادیه های تخصصی و تولید کنندگان این صنعت از دیگر مشکلات پیش روی این صنعت است. در این شرایط، شرکت سیماچوب با توجه به سابقه طولانی در ساخت دکورهای تلویزیونی، استودیوهای برنامه سازی و تولید و تامین دکوراسیون و مبلمان اداری مورد نیاز سازمان صداوسیما در تهران و مراکز، توانسته است عمده قراردادها و فروش خود را در سال 1394 و سال جاری بر روی بازار رقابتی و مشتریان خصوصی بنا کند. هر چند شرکت سیماچوب نیز بدلیل رکود و کاهش بودجه های عمرانی، متحمل فشارهای زیادی شده، اما این امر موجب نشده که کیفیت محصولات خود را کاهش دهد و تلاش نموده با خلاقیت و برنامه های آینده نگرانه خود، موقعیت و برند شرکت را در بازار صنایع چوب و مبلمان ارتقا بخشد.
آقای مهندس آزاد ضمن متعلق دانستن جوایز خود به مجموعه خدوم سیماچوب، ابراز اطمینان کردند که در صورت حمایت از این صنعت پر بازده می توان بخشی از برنامه اقتصاد مقاومتی را در سطح جامعه به پیش برد و لیکن این اقدام در گرو تدوین پیوست فرهنگی برای صنایع ایرانی ، فعالیت فرهنگی و اصلاح سبک زندگی است.
هفته نامه صداوسیما بنوبه خود این موفقیت را به همکاران صداوسیما در شرکت سیماچوب تبریک گفته و در راستای توسعه اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی انتظار دارد مدیران سازمان با حمایتهای خود در قالب خرید محصولات و ساخت   برنامه های روشنگرانه بیشتر به این بخش از اقتصاد کشور بطور ویژه بپردازند.