صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت:

درخواست دیدار نمایندگان اصناف با رئیس مجلس

فراکسیون اصناف جلسه‌ای را برای برگزاری نشستی با حضور نمایندگان اصناف با رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه روز ملی اصناف (اول تیرماه) برای بیان مشکلات و مطالبات اصناف تدارک دیده است.

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز ملی اصناف در نامه‌ای به دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار دیدار اعضای هیات رئیسه و نمایندگان اتاق اصناف با وی شده است. شهباز حسن‌پور بیگلری افزود: طرح مشکلات اصناف در جلسه با دکتر لاریجانی، رئیس مجلس و گرفتن نظر مشورتی از وی برای رفع آنها، خواسته نمایندگان اتاق اصناف ایران در جلسه مذکور خواهد بود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از 20 درصد تولید ناخالص ملی از سوی اصناف عاید کشور می‌شود و اصناف بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری داشته و دارند اما متاسفانه درسال‌های اخیر مورد بی‌مهری بسیاری واقع شده‌اند. حسن‌پور اظهار کرد: اصناف کشور اکنون مشکلات عدیده‌ای دارند و در دوران رکود اقتصادی که در همه جای دنیا براساس آن میزان مالیات کاهش پیدا می‌یابد، اما اصناف ما مالیات مضاعف پرداخت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اصناف در همه برهه‌ها حامی نظام، انقلاب، دولت و رهبری بوده‌اند، گفت: اصناف از پتانسیل بالایی در بخش خصوصی برخوردار هستند و امیدواریم دولت به توانمندی و پتانسیل اصناف اعتماد پیدا کند.