صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت:

فوت ناشی از کار در تهران کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: فوت های ناشی از حوادث کار در این استان از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال، 17درصدکاهش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،مسعود قادی پاشا افزود: 130مورد فوتی براثر حوادث کار در پنج ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی این استان ارجاع شده است .
وی خاطر نشان کرد: این میزان فوتی دراثر حوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (1394)با شمار فوتی 157 تن2 / 17 درصد کاهش یافته است .
قادی پاشا گفت :از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در پنج ماه ، 128تن مرد و2تن زن بودند.
براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می شوند؛ حوادثی که در حین انجام وظیفه و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می دهند. 
با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی،اصابت جسم سخت،سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
در سال گذشته(1394) یکهزار و 494 تن در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن(1393) با آمار تلفات حوادث کار یکهزار و 891 تن بود، 21 درصد کاهش داشت.
همچنین در سال گذشته از کل تلفات حوادث کار در کشور یکهزار و 479 تن، مرد و 15 تن زن بودند.