صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به گزارش خبرگزاری رویترز،

توافق اوپک خطر سقوط قیمت نفت را تشدید می کند

یک بانک انگلیسی اعلام کرد توافق اخیر اوپکی ها برای تثبیت عرضه نفت، احتمال سقوط قیمت نفت در ماه های آینده را بیشتر می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بانک انگلیسی بارکلیز در بیانیه‎ای اعلام کرد کشورهای عضو اوپک با توافق اخیر خود در حاشیه اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی در الجزایر، زمینه را برای سقوط قیمت نفت در ماه‎های آینده فراهم کرده‎اند.
در بیانیه این بانک آمده است: با بالا بردن انتظارها درباره دستیابی به توافقی در ماه نوامبر برای کاهش تولید و در صورت ناتوانی از دستیابی به هدف کاهش تولید به کمتر از ٣٣ میلیون بشکه در روز، اوپک خط سقوط شدید قیمت را به جان می‎خرد.
در همین زمینه، نظرسنجی رویترز نشان داده میانگین تولید روزانه نفت اوپک از ٣٣ میلیون و ٥٣٠ هزار بشکه در ماه اوت امسال به ٣٣ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در ماه سپتامبر این سال افزایش داشته است.
با این همه، بارکلیز اعلام کرد با وجود خطر ایجاد شده در پی تصمیم اوپک، انتظار ندارد که سقوط احتمالی قیمت نفت در سال جاری میلادی، شدتی همچون سال ٢٠١٥ میلادی داشته باشد.
در بیانیه این بانک انگلیسی آمده است: باور داریم که قیمت نفت و دیگر کالاهای معاملاتی، بر خلاف رویه چند سال اخیر، در سه ماه چهارم سال جاری میلادی دچار افتی شدید نخواهد شد.