صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عبدالرحیم کردی:

راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار ـ مسقط

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه بندر شهید بهشتی همچنان در اختیار سازمان بنادر است از راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار ـ مسقط خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مانا، عبدالرحیم کردی با بیان اینکه درباره واگذاری بندر شهید بهشتی اطلاع رسانی نادرست صورت گرفته است ، تاکید کرد : در واقع هیچ واگذاری در این بندر انجام نشده و مدیریت وبهره برداری از آن همچنان در اختیار سازمان بنادر است.
وی افزود: در قالب توافقنامه سه جانبه ایران،هند وافغانستان،هندی ها متعهد شده اند 85میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری کنند و در طرح توسعه بندرشهید بهشتی به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار این شیوه سرمایه گذاری را متداول در همه دنیا خواند و تصریح کرد : هندی ها برای نصب تجهیزات وسرمایه گذاری در توافق با یک شرکت داخلی یعنی آریا بنادر ایرانیان هستند.
کردی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هند به دنبال بازگشت سرمایه وهمچنین سود خود از این سرمایه گذاری است بنابراین فرصت خوبی برای چابهار فراهم می شود، چرا که هندی ها از این پس حجم عمده کالا های خود را از این بندر به کشور های افغانستان وآسیای مرکزی صادر می کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار از راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار- مسقط در کمتر از یک ماه دیگر خبر داد و گفت : علاوه بر مسقط در پی راه اندازی دیگر خط های مسافربری دریایی که توجیه اقتصادی دارند، هستیم.
وی افزود: هم اکنون زائران پاکستانی که برای زیارت حرم حضرت رضا(ع) به مشهد می روند از طریق مرز زمینی میرجاوه وارد کشور می شوند و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی خط دریایی چابهار-کراچی هستیم تا آن هارا به چابهار آوریم و از این جا با هواپیما به مشهد برسانیم تا بتوانیم با این کارهم ناوگان هوایی خود را توسعه دهیم وهم جذب توریست کنیم.