صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

گزارش «کسب‌و‌کار» از آخرین خدمات ارائه شده در تلکام 2016

هزینه‌ها را جیرینگی پرداخت کنید

به گزارش «کسب‌و‌کار» ، شرکت جیرینگ برای نخستین بار در سالن اختصاصی A25 در نمایشگاه تلکام 2016 امکانات اپلیکیشن به روز شده خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.

شایلی قرایی
تلکام، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری اطلاعات در کشور است که در روزهای آغازین فصل پاییز آغاز شد. باز هم همانند سال‌های گذشته سرویس‌ها و خدمات جدیدی در این نمایشگاه توسط اپراتورها و شرکت‌های آی تی رونمایی شده و نمایشگاه بین‌المللی تهران این روزها، میزبان حجم وسیعی ار علاقه‌مندان به پیشرفت‌های تکنولوژیک است. به گزارش «کسب‌و‌کار» ، شرکت جیرینگ برای نخستین بار در سالن اختصاصی A25 در نمایشگاه تلکام 2016 امکانات اپلیکیشن به روز شده خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کند.
مهرداد خطیبی، مدیرعامل جیرینگ ضمن اعلام خبر رونمایی از اپلیکیشن جدید از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این اپ گفت و اینکه برای خرید تلفنی یا اینترنتی و رفع دغدغه‌های حمل پول نقد یا به‌همراه داشتن دستگاه پوز سیار توسط حامل کالا، خدمتی را با نام COD (پرداخت در محل) از بستر تلفن‌ همراه در نمایشگاه تلکام رونمایی کردیم که خریدار با اسکن بارکد دوبعدی ذیل فاکتور، می‌تواند هزینه آن را از طریق کیف‌پول خود پرداخت کند. این خدمت، ضمن جلوگیری از خروج غیرضروری ارز برای خرید دستگاه پوز سیار، آسایش خیال را برای خریدار، فروشنده و تحویل‌دهنده کالا، به‌دنبال خواهد شد.
50 درصد تخفیف جیرینگی بلیت سینما
وی درباره مزیت بعدی اپ جدید چنین گفت جیرینگی‌ها می‌توانند علاوه بر سفارش و خرید غذا از سایت و اپلیکیشن زودفود، بلیت سینما را به صورت الکترونیکی از سایت و اپلیکیشن سینماتیکت، خریداری و تاکسی خود را از طریق اپلیکیشن اسنپ، فراخوانی کرده و هزینه آنها را جیرینگی پرداخت کنند. ضمنا خریداران جیرینگی بلیت سینما،
علاوه بر سه‌شنبه‌ها، در روزهای یکشنبه هم از 50 درصد تخفیف جیرینگی برخوردار خواهند بود.
مدیرعامل جیرینگ در ادامه گفت: دستگاه جیرینگ‌شارژ کاملا بومی است و جایگزین کارت شارژهای فیزیکی خواهد شد تا امکان خرید حضوری شارژ مستقیم و رمزشارژ سیم‌کارت همه اپراتورها را بدون مصرف کردن کاغذ، در محل مغازه‌ها، دفاتر خدماتی، کیوسک‌های روزنامه‌فروشی و شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ فراهم ‌آورد. خدمت دیگری که در مرحله تحقیقات و تولید نمونه است، فروشگاه مجازی است که می‌توان در مکان‌های عمومی، شرایط را برای سفارش انواع محصولات و خدمات روی یک صفحه لمسی و پرداخت آنلاین هزینه از طریق تلفن‌همراه ایجاد کرد تا پس از تایید پرداخت، کالا به آدرس ثبت شده در زمان رجیستری سیم‌کارت یا آدرس پروفایل، ارسال شود.
کودکان صاحب سیم کارت مخصوص شدند
از سوی دیگر، به گفته فعالان عرصه ارائه‌ سیم‌کارت کودک طی چهار ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار سیم‌کارت کودک در کشور عرضه شده است.
مجموعه انارستان با همکاری اپراتور اول طی ماه‌های گذشته به ارائه سیم‌کارت‌های کودک در بازار پرداخته و برای ارائه محتوای مناسب کودکان نیز همکاری‌هایی با شرکت‌های مختلف انجام داده است.
محسن مروجی، اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته در حوزه کودک و نوجوان در کشور فعالیت چندانی صورت نگرفته و معمولا برخوردهایی که برای امنیت کودکان و نوجوانان در این فضا صورت می‌گرفت حالت سلبی داشت، در حالی که کشورهای مختلف به ارائه‌ سرویس‌های مختلفی در این زمینه می‌پردازند. مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه اکنون محتوای غنی در این زمینه وجود ندارد از همکاری با ۳۰۰ شرکت در زمینه تامین و حتی تولید محتوا یاد کرد و گفت: برای بحث امنیت دستگاهی که کودکان و نوجوانان از آن استفاده می‌کنند نیز طراحی‌های مختلفی صورت گرفته و ظرف چند ماه آینده شاهد رونمایی از سیستم عامل امن و قابل مدیریت برای کودکان خواهیم بود.
«تماس وای فای»؛ حذف هزینه‌های بسیار رومینگ بین‌المللی
همراه اول نیز با رونمایی سرویسی جدید در تلکام، «تماس وای فای» را در کشور در اختیار مشترکان خود می‌گذارد.
این اپراتور سرویس تماس وای فای (WiFi Calling) خود را که طی هفته‌های گذشته تست‌ها و آزمایش‌های لازم روی آن با موفقیت انجام شده بود را به صورت پایلوت که جهت بازدید همگانی در نمایشگاه به نمایش گذاشته بود، رونمایی کرد.
با راه‌اندازی تجاری سرویس WiFi Calling، مشترکان همراه اول در هر کجای کشور یا جهان، با اتصال به هر شبکه‌ وای‌ فای، می‌توانند با خط همراه اول خود تماس بگیرند یا روی همان شماره‌ تماس دریافت کنند. این سرویس برای مشترکینی که در منزل وای‌فای پرسرعت دارند به معنی امکان مکالمه با کیفیت HD، و همچنین برای مشترکانی که به سفرهای خارجی می‌روند به معنی حذف هزینه‌های بسیار رومینگ بین‌المللی خواهد بود؛ به عبارت دیگر با این سرویس، وای‌فای منزل یا هتل همانند آنتن همراه اول عمل خواهد کرد.
ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت همراه (5G)
ایرانسل با ارائه سرویس جدید اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)، بازدیدکنندگان از نمایشگاه را با این فناوری آشنا می‌کند. هم‌اکنون گسترده‌ترین شبکه اینترنت پرسرعت خانگی و اداری (TD-LTE) ایران توسط ایرانسل ارائه می‌شود.
ایرانسل همچنین به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران، در حال حاضر سریع‌ترین و گسترده‌ترین شبکه اینترنت پرسرعت همراه (3G/4G) را در ایران ارائه می‌دهد.
بر اساس این گزارش، ایرانسل موفق شد رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران را با دستیابی به سرعت 1200 مگابیت بر ثانیه و دانلود یک فایل ویدئویی طی 14 ثانیه به نام خود ثبت کند و گام بلندی در راستای دستیابی به نسل پنجم اینترنت همراه (5G) بردارد.
مخابرات اینترنت ۱۰۰ مگابیتی ارائه کرد
VDSL2 در اغلب موارد کارکردی مشابه ADSL دارد با این تفاوت که در این سرویس امکان ارائه سرعت ۱۰۰ مگابیتی حداکثر تا فاصله ۱۲۰۰ متری روی بستر کال مسی قابل ارائه است.
شرکت مخابرات استان تهران همزمان با تلکام ۲۰۱۶ به ارائه و رونمایی سرویس VDSL2 که امکان دسترسی به اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را فراهم می‌کند، خواهد پرداخت.
سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به ارائه آزمایشی این سرویس در برخی مناطق تهران اظهار کرد: VDSL2 در اغلب موارد کارکردی مشابه ADSL دارد با این تفاوت که در این سرویس امکان ارائه سرعت ۱۰۰ مگابیتی حداکثر تا فاصله ۱۲۰۰ متری بر بستر کال مسی قابل ارائه است.
محمدرضا بیدخام همچنین عنوان کرد: این سرویس می‌تواند برای استفاده‌های تجاری و حتی خانگی مورد استفاده قرار گرفته و سرعت دسترسی بیشتری را برای مشترکان فراهم کند.