صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حسن امجدی:

نیاز ۳۰۰ هکتاری اراضی برای توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان بر لزوم توسعه فضای فیزیکی این فردگاه تاکید کرده و گفته است:باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی و در اولین فرصت است.

حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه بین المللی اصفهان بر لزوم توسعه فضای فیزیکی تاکید کرده و گفته است:توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی نیازضروری و اقدام پیش رو در سال جاری است.
وی توضیح می دهد:با توجه به پیش‌بینی گشایش در دوران بعد از تحریم و جایگاه ویژه اصفهان به عنوان قطب گردشگری، صنعتی، کشاورزی و همچنین استان معین مرکز و درخواست روزافزون شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی جهت افزایش پروازها از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی امری اجتناب ناپذیر است که در این راستا مطالعاتی جهت توسعه پارکینگ هواپیماها، ترمینال جدید بین‌المللی، احداث تکنیکال بلاک جدید و ... انجام شده و یا در دست انجام است.
امجدی توضیح می‌دهد که صرف نظر از سایر موانع احتمالی، محدودیت عرصه فعلی فرودگاه، معضل اصلی و سد راه توسعه آن در حال حاضر است. در همین راستا او تاکید می‌کند که تملک اراضی مورد نیاز، اولین اولویت و اساسی‌ترین اقدام برای پیشبرد این توسعه است.
او به اقدامات انجام شده در راستای استفاده بهینه از فضای موجود اشاره می‌کند و می‌گوید: اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان در کوتاه‌مدت با انجام تمهیداتی از جمله زمان‌بندی پذیرش پروازها و استفاده بهینه از امکانات به صورت موقت پذیرای شرکت‌های هواپیمایی متقاضی به اصفهان بوده است و هست.
به گفته امجدی راه‌حل اساسی رفع محدودیت، وجود توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی شامل توسعه توقفگاه هواپیما به تعداد حداقل ۱۰ موقعیت جدید پارک هواپیما و احداث ترمینال جدید بین‌المللی به مساحت تقریبی ۳۵ هزار مترمربع و ...  است.
او البته معتقد است که باند پروازی و تجهیزات ناوبری و راداری و فرودگاهی اصفهان از بالاترین استانداردهای لازم برخوردار است و استفاده از آنها هیچ محدودیتی ندارد.
امجدی خاطرنشان می‌کند که فرودگاه اصفهان در حال حاضر به طور متوسط روزانه پذیرای تعداد ۶۵ پرواز است که سهم پروازهای داخلی ۵۲ پرواز و سهم پروازهای خارجی ۱۳ پرواز است.
مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی به معین بودن اصفهان اشاره می‌کند و می‌گوید: باتوجه به اینکه فرودگاه اصفهان برای اکثر پروازهایی که در فضای کشور پرواز می‌کند به‌ویژه پروازهای فرودگاه مهرآباد و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه پشتیبان انجام وظیفه می‌کند، نیازمند توسعه جدی و در اولین فرصت است.
او تغییر مسیر ۱۱ پرواز به مقصد مهرآباد در زمان بسته شدن باند فرودگاه مذکور در تاریخ ۹۵/۵/۳ به فرودگاه اصفهان را مصداق این امر عنوان می‌کند.
به گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ،امجدی اعلام می‌کند که در برنامه‌های کوتاه‌مدت این فرودگاه به بهسازی و بازسازی زیرساخت‌ها خواهیم پرداخت و برنامه‌های بلندمدت نیز به احداث و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اختصاص می‌یابد.