صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سی امین نمایشگاه کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت 96 برگزار می شود

زمان برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 13 تا 23 اردیبهشت ماه 1396 اعلام شد.
 معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین دوره شورای سیاستگذاری سی امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور اعضای این شورا در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این جلسه ضمن قدردانی از علی اکبر اشعری که به عنوان سخنگوی این شورا در دوره قبل نمایشگاه فعالیت می کرد، همایون امیرزاده به عنوان سخنگوی شورای سیاستگذاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتخاب شد.
تشکیل کارگروهی متشکل از مجتبی عبدالهی، امیر مسعود شهرام نیا و مهدی اسماعیلی راد با هدف پیگیری بهسازی و ارتقای کیفی امکانات محل برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر مصوبات جلسه این شورا بود.
اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران در ادامه مصوب کردند دو گزارش کارشناسی با موضوع های «تاثیر اقتصادی نمایشگاه کتاب تهران بر نشر کشور» و «ارزیابی کارکردهای فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران» تهیه و ارائه شود.
بر اساس همین گزارش، در ابتدای این جلسه سید عباس صالحی؛ معاون وزیر و رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تلاش ها و فعالیت مدیران کمیته ها و تمام دست اندرکاران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قدردانی کرد.
وی با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه در دوره بیست و نهم، این تصمیم را نتیجه بررسی کارشناسانه و دقیق شورای سیاستگذاری نمایشگاه و موفقیت آن را حاصل تلاش ها و همراهی های مدیران و دست اندرکاران کمیته های گوناگون ارزیابی کرد.
قائم مقام رئیس و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران به ارائه گزارش از فعالیت کمیته ها و بخش های مختلف نمایشگاه پرداخت.
امیر مسعود شهرام نیا به 76 ارگان، سازمان و نهاد به عنوان همکاری کننده در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اشاره و اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب بیست و نهم تعداد سه هزار و 200 ناشر داخلی در یک هزار و 660 غرفه به ارائه 150 هزار عنوان کتاب و 6 هزار ناشر خارجی در 130 غرفه به ارائه 160 هزار عنوان کتاب اقدام کردند.
وی مجموع فروش نمایشگاه کتاب تهران را رقمی بالغ بر 110 میلیارد تومان اعلام کرد که 78 میلیارد آن از طریق دستگاه های کارتخوان و مابقی به صورت نقدی و تعهدی بوده است.
شهرام نیا درباره ویژگی های نمایشگاه کتاب در دوره بیست و نهم به مواردی نظیر واگذاری امور اجرایی به بخش غیردولتی، تلاش برای تقویت استانداردهای نمایشگاهی، تقویت بعد بین المللی و توجه به دیپلماسی فرهنگی، توجه به توسعه عدالت فرهنگی، تقویت جنبه نمایشگاهی و ساماندهی یارانه ها اشاره کرد.