صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور:

ساخت فرودگاهی که بهره‌برداری نشود خلاف اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: نیازمندی های مازندران در صنعت فرودگاهی برطرف شود.

رحمت الله مه آبادی امروز در آئین تکریم موسی مشاء زمینی و معارفه سعدالله وطن خواه که در فرودگاه دشت ناز ساری برگزار شد، گفت: 1.5درصد از مساحت کشور متعلق به مازندران است و کمتر از 4 میلیون نفر این استان جمعیت دارد و دارای 22 شهرستان و 60 نقطه شهری و 13 هزار آبادی است.
وی با اشاره به اینکه مازندران بالاترین نرخ باسوادی را در استان و دانشجویان را در کشور دارد، افزود: قدیمی ترین زیستگاه بشر در این استان است و اسنادی است که انسان ها در 75 هزار سال قبل در این استان می زیستند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، تصریح کرد: 6 هزار سال پیشینه تمدن شهری و شهر نشینی دارد و دومین شهر کهن ایران و  اولین پایگاه شیعه نیز در این استان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه باید به نیازمندی های استان توجه شود، افزود: در عالم صنعت فرودگاهی عرصه فرودگاهی کمتر از 400 و 500 هکتار تعریف نشده است ولی جمع سه فرودگاه ساری، نوشهر  و رامسر کمتر از 300 هکتار است.
مه آبادی اظهار کرد: مهمترین، حساس ترین، پیچیده ترین جایگاه فرودگاه است و دولت تدبیر و امید تنها دولتی است که در حمل و نقل عمومی تمرکز کرده است.
وی با بیان اینکه فرودگاه محل تبلور احساسات نیست، افزود: فرودگاه مغناطیس جذب سرمایه گذار است و یک جامعه را از بسته بودن خارج می کند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، گفت: ما مسئول جان مردم هستیم و امنیت فرودگاه از همه مهمتر است و اول باید ایمنی همه مسافران تامین شود.
وی افزود: ما حق نداریم فضایی را در فرودگاه بسازیم ولی از آن بهره برداری نکنیم و این با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.
مه آبادی با بیان اینکه در تیرماه سال گذشته آمار پروازها از فرودگاه دشت ناز ساری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت پروازهای بین المللی از این فرودگاه ، 100 درصد، اعزام و پذیرش مسافران خارجی 10 درصد، پذیرش مسافران داخلی 48 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در رتبه بندی فرودگاه های کشور، جایگاه فرودگاه ساری در پروازهای خارجی به رتبه 18 رسیده است.