صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اهداف توسعه پایدار را روشن می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه محیط زیست گفت: سیاست‌های ابلاغی اقدام و زاویه دید محیط زیست در اهداف توسعه پایدار را روشن می‌کند.
معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از کتاب اهداف توسعه پایدار با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: این مهم یک نقشه راه ملی و جهانی برای ما محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از جهت‌گیری‌ها در برنامه‌ها و وزارتخانه‌ها و همچنین رویکرد قوه مقننه و قضائیه در زمینه محیط زیست قویتر از گذشته خواهد بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهمترین بحث در تحقق اهداف توسعه پایدار را همراه‌‌‌سازی دانست و گفت: امیدواریم با همدلی بتوانیم به سمت تحقق اهداف توسعه پایدار حرکت کنیم و زاویه دید محیط‌ زیست را در توسعه پایدار به پیش ببریم و این مهم برای نسل‌های آینده دست یافتنی باشد.
ابتکار اظهار داشت: یکی از محورهای چرخه توسعه پایدار موضوع عدالت بین‌نسلی و فرانسلی است که عدالت بین‌نسلی اجزایی هستند که اشتغال و مقابله با فقر را دارد که می‌تواند با فرهنگ ایرانی و اسلامی مورد لحاظ قرار گیرد و سازگار شود.
وی درباره عدالت فرانسلی گفت: عدالت فرانسلی در توسعه پایدار وجود دارد که آن نیز شامل بحث الگوی توسعه، مصرف، تغییر اقلیم و محیط زیست است؛ یعنی اینکه بتوانیم برای نسل‌های آینده طبیعت را نگهداری کنیم و آن را باقی بگذاریم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: فراموش نکنیم که حق نداریم تمام منابع را مصرف کنیم و باید آن را حفظ کرده و به اصل پایداری توسعه توجه کنیم تا برای آیندگان قابل دسترس باشد.
ابتکار خاطرنشان کرد: باید در اجرای اهداف توسعه پایدار اهتمام لازم را داشته باشیم و حقوق نسل‌ها را مورد اهمیت قرار داده و کم تلقی نکنیم.
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید برای اهداف توسعه پایدار توجه کنند گفت: تشکیل کمیته ملی توسعه پایدار می‌تواند موجب ایجاد هماهنگی‌ها برای اجرای توسعه پایدار شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: مفهوم واقعی عدالت تحقق اهداف توسعه پایدار است که همه دراین زمینه وظیفه دارند و ما نیز به عنوان سازمان محیط زیست برنامه‌هایی را برای تحقق اهداف توسعه پایدار مورد توجه قرار داده‌ایم.