صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در استان قزوین بازرسی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۲ هزار واحد صنفی بازرسی و واحدهای متخلف در استان قزوین شناسایی شدند.
علی پرزحمت صبح امروز در نشست با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به بازرسی واحدهای صنفی در مدت یک ماه، اظهار داشت: 12 هزار و 300 واحد صنفی در استان قزوین بازرسی شده و برای 935 واحد صنفی پرونده تشکیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: 935 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌‌ای به ارزش 814 میلیون ریال جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شد.
وی افزود: روزانه بیش از 60 بازرس در سطح بازارهای فروش  استان  قزوین به دو صورت محسوس و نا محسوس  در حال کنترل قیمت‌ها و  رصد بازار  بودند.
 پرزحمت  با اشاره اهمیت نقش مردم در اجرای طرح های نظارتی و پایش بازار در این ایام  تصریح کرد: 836 گزارش مردمی توسط ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت شده است که  پس از بررسی توسط بازرسان ، 518 مورد از این گزارشات متخلف و 318 مورد نیزغیرمتخلف شناخته شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  اعلام کرد: بیشترین  تعداد بازرسی‌های انجام شده  مربوط به واحدهای صنفی و خدماتی  عرضه کننده، پوشاک،کیف وکفش، میوه، لبنیات، مواد پروتینی، شیرینی، آجیل و  غیره بود ه است.
علی‌اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز اظهار داشت: برای 9 واحد صنفی پرونده 500 میلیون ریالی تشکیل شد.
کبیری گفت: با توجه به افزایش تقاضا  نسبت به استفاده از خدمات آرایشگاه‌های زنانه در ایام پایان سال و تعطیلات نوروز،  این  سازمان با هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت شهید بلندیان جهت نظارت و کنترل قیمت‌ها و موارد بهداشتی، با برگزاری گشت‌های مشترکی با این دستگاه‌ها،  9 آرایشگاه زنانه متخلف پرونده تشکیل شد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان اعلام کرد: در همین راستا از سه واحد آرایشگاه زنانه درجه یک شهر قزوین تعداد 246 فقره رنگ مو تاریخ گذشته و فاقد تاریخ تولید کشف و تحویل اداره بهداشت گردید.