صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد

بعد از اجرای لغو تحریم ها محدودیتی برای تجارت با آمریکا نداریم

رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه نباید مطالبات غیرواقعی از جمله کاهش چشمگیر نرخ ارز برای مردم ایجاد کنیم، گفت: بعد از اجرای لغو تحریم‌های اقتصادی، از جانب ما محدودیتی برای تجارت با آمریکا در فضای رقابت بین‌المللی وجود ندارد.
ولی‌ا... افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره لغو تحریم‌های اقتصادی در ماه جاری و تاثیر آن بر اوضاع تجاری کشور اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها در بخش‌های مختلفی که تجارت با آمریکا در مقایسه با سایر کشورها عرصه رقابتی داشته باشد، حضور می‌یابیم و خرید و فروش کالا خواهیم داشت. 
وی گفت: لغو تحریم‌ها باعث می‌شود ایران جایگاه سابق خود را در نظام اقتصاد بین‌الملل پیدا کند و حضور فعالانه‌تری در زمینه ارائه کالا و خدمات و به طور کلی تجارت جهانی داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود با شرایط جدید، فضای رقابتی‌تری برای حضور ایران در عرصه بین‌الملل فراهم شود. 
به گزارش ایسنا،رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه با ایجاد فضای جدید رقابتی تحرک در اقتصاد داخلی کشور به وجود می‌آید، تصریح کرد: برای تحرک اقتصاد داخلی باید ساختار اقتصادی کشور تغییراتی متناسب با لغو تحریم‌ها داشته باشد و این امکان به وجود ‌آید که سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه داخلی و در رشته‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و طرح‌های زیربنایی حضور یابند.