صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

راز موفقیت در بازار کار چیست؟

تحلیلگران بازار کار بر فراگیری آموزشهای مهارتی به عنوان یکی از پیش‌نیازهای اساسی ورود فارغ التحصیلان به بازار کار تاکید کرده و معتقدند برای گسترش اشتغال و ایجاد کسب و کار پایدار، آموزشهای مهارتی باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ اهمیت این موضوع تا به آنجا است که در برنامه ششم توسعه، افزایش مهارت در بین فارغ‌التحصیلان پیش‌بینی شده و گسترش مهارت‌ افزایی در کنار مراکز دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

کوروش پرند - معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی - از این راز پرده برمی‌دارد و می‌گوید: بیش از 60 درصد کارآموزانی که دوره‌های مهارتی تخصصی را گذارنده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.کارشناسان، راز موفقیت در بازار کار را مستلزم پیش نیازهایی می‌دانند که جوانان با داشتن این پیش‌نیازها مسیر راه اندازی یک کسب و کار را با موفقیت طی می‌کنند.

او با اشاره به آمار بالای دانش آموختگان بیکار در کشور می‌گوید: از هر 100 دانش آموخته در کشور 19 نفر بیکارند و بیش از 30 درصد جمعیت بیکاران نیز تحصیلات عالیه دارند.

البته معاون وزیر کار از تدوین پیش نویس آیین نامه‌ای با عنوان " طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی" در شورای عالی اشتغال خبر داده که در مرحله تصویب نهایی است.