صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رونق بازار ظروف یک‌بار مصرف

بازار ظروف یک‌بار مصرف که در ماه محرم پررونق می‌شود، به گفته فروشندگانش در این ایام سال از بیشترین تقاضا برخوردار می‌شود و قیمت این محصولات در روزهای منتهی به آغاز ماه محرم بسیار متغیر می‌شود؛ تغییری از نوع افزایش قیمت. براساس گزارش ایسنا، خیابان مولوی و میدان راه‌آهن تهران، بورس فروش ظروف یک‌بار مصرف هستند که قیمت‌ها از این بازار پرفروش و البته شلوغ در این ایام سال بدین گونه است که هر قطعه ظروف «تک پرس آلومینیومی» دو برابر ظروف «تک پرس فومی» قیمت دارد؛ به‌گونه‌ای که «ظرف تک پرس فوم» در بسته‌های ۳۰۰ تایی ۲۲ تا ۲۸ هزار تومان است که این تفاوت قیمت به‌دلیل تفاوت در شرکت تولیدکننده است. همچنین «ظرف تک پرس آلومینیوم» در بسته‌های هزارتایی حدود ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. «بشقاب معمولی» در بسته‌های ۵۰۰ تایی در حدود ۳۵ هزار تومان در بازار قیمت دارد که مقاومت، نوع جنس و شرکت تولیدکننده، باعث ایجاد اختلاف قیمت می‌شود.
«لیوان» که بدون تردید پرکاربردترین ظرف یک‌بار مصرف است، دو نوع پلاستیکی و کاغذی دارد. «لیوان پلاستیکی» در بسته‌های ۵۰۰ تایی حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان و «لیوان کاغذی» در بسته‌های ۵۰ تایی حدود ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 
البته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون توصیه می‌کند که مردم از خرید لیوان‌های یک‌بار مصرف کاغذی خودداری کنند و مایعات گرم را در لیوان‌های کاغذی مصرف نکنند و درصورت استفاده از این لیوان‌ها، حتما باید مایعات را به‌صورت سرد مصرف کنند.