صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پاسخ سازمان غذا و دارو به اعتراض واردکنندگان کالاهای آرایشی و بهداشتی

رئیس سازمان غذا و دارو در پی اعتراض برخی واردکنندگان به سخت گیری های واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی گفت: این سخت گیری ها در جهت حمایت از تولید کالاهای داخلی اعمال می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، دیناروند روز دوشنبه در گفت و گو تصریح کرد: محدودیت های وارداتی کالاهای آرایشی و بهداشتی تنها محدود به کشوری مانند ترکیه نیست و اصولا محدودیت های این سازمان برای کشورها نیست بلکه برای گروه کالاهایی است که مشابه آن کالاها، داخل کشور تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به معنای سخت گیری به واردکنندگان است تا از توانمندی های داخلی و تولید خود حمایت کنیم و طبیعی است این سخت گیری ها در برخی حوزه ها، موجب نارضایتی هم می شود.
وی تصریح کرد: واردکنندگانی که قبلا به راحتی واردات خود را انجام می دادند ، حالا واردات آنها دچار مشکل شده است چراکه کالاهای آنها در کشور تولید می شود و آنها در این زمینه اعتراض می کنند و در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی این اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: جاهایی که ظرفیت تولید داریم باید از ظرفیت خودمان استفاده کنیم نباید اجازه دهیم محصولاتی وارد کشور شود که حتی کیفیت آنها از تولیدات خودمان هم ممکن است پایین تر باشد.
دیناروند افزود: اما واردکنندگان متاسفانه از این رانت وارداتی بودن و اینکه کیفیت کالاهای وارداتی بهتر است، استفاده می کنند و متاسفانه جو فرهنگی در کشور برای استفاده از کالاهای وارداتی ایجاد شده و اصلاح نمی شود .
وی تاکید کرد: در سخت گیری های واردات، «کشور» مد نظر نیست ؛ اینطور نیست که بگوییم ورود کالا از کشور خاصی ممنوع الورود است؛ ما محدودیت را برای گروه کالاها می گذاریم نه کشور ها ؛ حالا ممکن است از یک کشوری مانند ترکیه کالاهایی می آید که مشابه تولید داخل بیشتر هست بنابراین آنها دچار محدودیت شده اند.
گفتنی است اخیرا برخی شرکت های ترکیه ای در نامه ای به سازمان غذا و دارو از محدودیت واردات کالاهای خود گلایه کرده بودند.