صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سردیس مرحوم «مشایخی» شبیه او نیست

مسجد جامعی:

سردیس مرحوم «مشایخی» شبیه او نیست

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از سردیس «جمشید مشایخی» گلایه کرد و گفت که این سردیس شباهتی به وی ندارد.

 

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، احمد مسجد جامعی صبح امروز در تذکری پیش از دستور خود با انتقاد از سردیس مرحوم جمشید مشایخی گفت: به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.

وی با اشاره به این که مردم مرحوم جمشید مشایخی را با سریال‌ها و فیلم‌هایش می شناسند، اظهارکرد: این سردیس نه تنها هیچ شباهتی به وی ندارد بلکه درخور او نیست و بهتر است از شهرداری بخواهیم که در مورد چهره‌های ملی فکر ملی کنند و امیدوارم این روال تکرار نشود. به نحوی نیز سردیس وی نیز اصلاح شود.

مسجد جامعی همچنین در مورد نامگذاری خیابانی به نام «بهمن بیگی» گفت: روزی که ما برای تغییر نام خیابان رفتیم، متوجه شدیم که این خیابان قبلا به اسم «صادق آینه وند» نامگذاری شده و برایمان جای سوال است که چرا این خیابان که قبلا به اسم آیینه‌وند بوده به نام بهمن بیگی شده است. هر چند که برخی می‌گفتند این خیابان طولانی است اما باید از این به بعد دقت شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، حجت نظری – عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران – در پاسخ به این انتقاد مسجد جامعی اظهارکرد: اساسا نامگذاری به نام «آیینه‌وند» نداشتیم و شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است.

در ادامه مسجد جامعی با ارائه متن مصوبه‌ای گفت‌: نامگذاری خیابان به نام «آیینه‌وند» در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ صورت گرفته است و حالا پس از گذشت سه سال نام آیینه‌وند به بهمن بیگی تغییر نام داده است که درست نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، محسن هاشمی -رییس شورای شهر تهران- نیز با انتقاد از سردیس جمشید مشایخی گفت: بهتر است پلاترهای سه بعدی از تصاویر افرادی تهیه شود که نام آنان بر خیابان‌ها گذاشته می‌شود تا حداقل سردیس‌ها شبیه آنان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.