صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رومانی سفارت خود را به قدس منتقل می کند
رومانی سفارت خود را به قدس منتقل می کند

هم راستا با سیاستهای تفرقه افکنانه ترامپ؛

رومانی سفارت خود را به قدس منتقل می کند

تارنمای یوراکتیو به نقل از رهبر حزب حاکم رومانی خبر داد که این کشور همانند آمریکا سفارت خود در سرزمین های اشغالی را به قدس منتقل می کند.

به گزارش روز جمعه یوراکتیو، لیویو دراگنه (Liviu Dragnea) رهبر حزب حاکم سوسیال دمکرات، روز گذشته به شبکه رومانیایی آنتن ۳ گفت: این تصمیم، اخذ و ترتیبات آن آغاز شده است؛ به گفته وی، دولت نخست وزیر ویوریکا دانسیلا (Viorica Dăncilă) روز چهارشنبه گذشته این تصمیم را اتخاذ کرده است.
دراگنه در این گفت وگوی تلویزیونی، انتقال سفارت را دارای ارزش نمادین فراوان و رژیم صهیونیستی را برخوردار از نفوذ قدرتمند جهانی دانست که برای دولت آمریکا بسیار ارزشمند است.
وی افزود: این تصمیم، رویکردی عملگرایانه است که فکر می کنم فواید فراوانی برای رومانی داشته باشد.
به نوشته یوراکتیو، ریاست چرخشی شورای اتحادیه اروپا از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ بر عهده رومانی خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز، اظهارات اخیر رهبر حزب حاکم در حالی مطرح می شود که اواسط بهمن گذشته دفتر ریاست جمهوری رومانی در بیانیه ای اعلام کرده بود که این کشور، سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل نمی کند.
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری رومانی آمده بود: «کلاوس یوهانس» رئیس جمهوری این کشور در گفت وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اظهار کرده که وضع شهر قدس باید از طریق گفت وگوی مستقیم میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها مشخص شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ آذر گذشته فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.
به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است که با واکنش و مخالفت جامعه جهانی رو به رو شده است.
کارشناسان، اعلان پذیرش پایتختی بیت المقدس و صدور فرمان انتقال سفارت آمریکا به این شهر را اصلی ترین نمود انطباق سیاست های ترامپ با خواست سران و لابی های صهیونیستی برمی شمرند.
اروپام**۳۰۹۲**۱۵۰۴

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.