صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازارها باید از کالا‌های داخلی پر شود
بازارها باید از کالا‌های داخلی پر شود

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان

بازارها باید از کالا‌های داخلی پر شود

سرمقاله

در شرایط فعلی بجای هدایت منابع به سمت تعاونی‌ها و تبدیل آنها به واردات کننده فناوری و صادرکننده محصول، منابع مالی را به سمت بخش نامولد و دلالان هدایت می‌کنیم. ما منابع را به سمت واردات خودرو می‌کنیم تا تعدادی تاجر و دلال صرفا سود ببرند در صورتی که منابع ارزی را می‌توانیم به بخش تعاون هدایت کنیم. وقتی یک میلیون نفر عضو تعاونی خاصی شوند، چنان نیرویی را در اقتصاد ایجاد می‌کنند که یکصد هزا نفر را شاغل می‌کند اما دیگر اشکال تجمیع سرمایه به ویژه بورس، ایجاد شغل نمی‌‌کنند.
بهتر است که تجمیع سرمایه‌های خرد مردم به‌جای بورس در تعاونی‌ها انجام شود» به ویژگی‌های منفی بورس اشاره کرد و گفت: ما خلا‌ءهای بازار را می‌توانیم شناسایی کنیم و به تعاونی‌ها ماموریت پر کردن خلاهای بازار را بدهیم. کلیه خدمات و محصولات مورد تقاضا در جامعه توسط تشکلات تعاونی قابل تولید هستند‌. ما می‌توانیم با وجود تعاونی‌ها بساط بورس بازی و سفته بازی را جمع کنیم.
برای رونق تولید در کشور باید بازار از کالا‌های داخلی پر شود که این امر باعث اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم می شود. برای رونق تولید در کشور باید به مولفه‌ها و عوامل موثر در تولید توجه بسزایی داشت و بازار از کالا‌های داخلی پر شود که این امر باعث اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم می شود.
بانک‌ها باید به عنوان یک تسهیل‌گر و کمک کننده تولید را رونق دهند. با موثر واقع شدن نقش رونق تولید در اقتصاد کشور، زمینه اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در داخل کشور هرچه بیشتر فراهم می شود. به این منظور فرهنگ جامعه باید به سمتی برود که خانوار توجه ویژه‌ای به کالای ایرانی و خرید آن داشته باشند، ما باید از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم و تولیدکنندگان هم باید کالا‌ها را با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب روانه بازار کنند.

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان خودوری دوگانه‌سوز/ دلیل افت ۶۰ درصدی فروش سی‌ان‌جی

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا نیکزاد درباره بنزین سه‌نرخی و تناثیر آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.