صفحه اصلی / سرخط خبرها / گفتاردرمانی در بازار خودرو
گفتاردرمانی در بازار خودرو

بابک صدرایی، کارشناس خودرو

گفتاردرمانی در بازار خودرو

سرمقاله

تامین ارز، یکی از موانعی محسوب می‌شود که منجر به واردات تعداد کمی خودرو تا کنون شده است. البته باید توجه داشته باشیم که ایران جزو کشور‌هایی است که با تحریم روبه‌رو است که این موضوع باعث می‌شود در واردات با مشکلاتی مواجه شویم. از سوی دیگر تاثیر گذاری واردات خودرو در بازار منوط به سیستم قیمتگذاری و توزیع آن است. همچنین زمانی می‌تواند خلا‌های بازار را پر کند که پاسخگوی نیاز متقاضیان باشد؛ این امر تنها با وردات تعداد بالا
اتفاق می‌افتد.
طرح واردات خودرو تاکنون به وعده و وعیدی محدود شده که فقط به واردات حدود ۱۵ هزار خودرو در عرض مدت دو سال انجامیده که البته خیلی از آنها هنوز پلاک نشده است. حتی درباره واردات خودرو‌های جانبازان نیز در حد همان قول و حرف دولت باقی مانده و قطعا این خلف‌وعد‌ه‌ها فقط دیوار بی‌اعتمادی میان دولت و مردم
را مرتفع‌تر می‌کند.
از این رو دولت بعدی بهتر است با تغییری در این روند، شرایطی را مهیا کند تا به وعده‌های خود در حوزه خودرو جامه عمل بپوشاند. قطعا مطلوب است دولت چهاردهم طرح واردات خودرو را پس از قطعیت‌یافتن حذف موانع پیش‌رو اعلام کند و امکان واردات در تیراژ بیشتری عملیاتی و مهیا باشد.
البته با توجه به چالش های موجود در مسیر تامین ارز برای واردات خودرو به نظر می رسد بیشتر به دنبال استفاده از اخبار واردات برای مدیریت بازار خودرو بوده ایم و در نهایت قرار نیست خودروی چندانی از این مسیر به بازار تزریق شود.
خودروهای کارکرده نیز بیشتر به یک ابزار تبدیل شده است. به این معنا که هر وقت قیمت خودرو رو به گرانی حرکت می‌کند و عرضه خودرو کم می‌شود این موضوع مطرح می شود که به این وسیله قیمت خودرو در بازار کنترل شود.

همچنین مطالعه کنید:

بیش از ۲۴ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق اعلام بانک مرکزی از اول فروردین ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.