صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / بیش از ۳۷۷ هزار مشارکت کاربران اسنپ برای درمان بیماران مبتلا به سرطان
بیش از ۳۷۷ هزار مشارکت کاربران اسنپ برای درمان بیماران مبتلا به سرطان

اسنپ با همکاری محک در تامین ۱/۵ میلیاردی نمونه‌گیری سلول‌ بنیادی مشارکت کرد

بیش از ۳۷۷ هزار مشارکت کاربران اسنپ برای درمان بیماران مبتلا به سرطان

کسب و کار نیوز - به گزارش روابط عمومی اسنپ کاربران این اپلیکیشن در طرح نیکوکاری «مشارکت در تأمین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی» ۳۷۷ هزار و ۴۱۰ مرتبه با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود مشارکت کردند و اسنپ به ازای آن مبلغ یک میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان برای اجرای این طرح به موسسه خیریه‌ محک پرداخت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، هدف از اجرای این طرح مشارکت در تأمین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان است که با همکاری مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک انجام می‌شود. در حال حاضر، هر بار ثبت HLA شامل نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌های سلول‌های بنیادی بیش از ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. با اجرای این طرح و تأمین هزینه‌ ثبت بیش از هزار و ۷۷۰ نمونه از سلول‌های بنیادی داوطلبان، ضمن دسترسی بیماران به نمونه‌های بیشتر و افزایش احتمال پیدا شدن نمونه‌ سازگار، به اضافه شدن ۵ هزار نمونه‌ دیگر به بانک سلول‌های بنیادی محک و اتصالش به بانک‌های بین‌المللی اهدای سلول‌های بنیادی کمک می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی، پیوندی زندگی‌بخش

پیوند سلول‌های بنیادی‌ خون‌ساز (سلول‌های پیش‌ساز خونی که می‌توانند به سلول‌های بالغ خون تبدیل شوند) یکی از راه‌هایی است که برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله سرطان به کار می‌رود. در این درمان، نوع ژن‌های سازگاری بافتی فرد داوطلب، که در اصطلاح HLA نامیده می‌شود، مشخص و اطلاعات آن در بانک HLA مرکز پذیره‌نویسی ذخیره می‌شود. زمانی که یک بیمار به پیوند مغز استخوان نیاز پیدا می‌کند، سازگاری ژن‌های ثبت‌شده‌ موجود در این مرکز با بیمار نیازمند پیوند بررسی می‌شود و در صورت انطباق، سلول‌های بنیادی خون‌ساز با روش‌های کمتر تهاجمی جدید از فرد اهداکننده به بیمار منتقل می‌شود. داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی می‌توانند با مراجعه به مرکز پذیرهنویسی سلولهای بنیادی خون‌ساز محک به‌طور رایگان HLA تایپینگ خود را ثبت کنند.

اسنپ‌کلاب؛ بستری برای مشارکت کاربران در کار نیک

به گزارش روابط عمومی اسنپ، در سال​‌های اخیر، این مجموعه طرح​‌های نیکوکاری متنوعی را با مشارکت کاربرانش در باشگاه مشتریان (اسنپ‌کلاب) اجرا کرده است. کاربران اسنپ می‌توانند با اهدای امتیازهای خود در اسنپ‌کلاب و بدون پرداخت هیچ مبلغی در طرح‌های نیکوکاری مشارکت کنند.

اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان خود تلاش دارد با شناسایی طرح‌های موثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاری‌رسان باشد. خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر امیرکلا

به گزارش کسب و کار نیوز ، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.