صفحه اصلی / اسلایدر / وصول ۱۰ همت از منابع نفتی برای نهضت ملی مسکن
وصول ۱۰ همت از منابع نفتی برای نهضت ملی مسکن

وصول ۱۰ همت از منابع نفتی برای نهضت ملی مسکن

کسب و کار نیوز- رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: ۱۰هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از منابع نفتی ۲ میلیارد دلاری مربوط به استجازه رهبری در بخش نخست برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وصول شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا مهدیار اسماعیلی افزود: یکی از مهمترین وعده‌های رئیس‌جمهور شهید تامین و ساخت مسکن بود که هم قانون و هم نیاز کشور بود. وی بیان‌داشت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ابتدا تاکنون از ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد عبور کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این زمینه تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب شده که ۲۳۴ هزار میلیارد تومان آن به‌طور مستقیم توسط مردم تامین شده و ۱۳۷هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده است. مهدیار اسماعیلی خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند که ۷۸۴هزار نفر آنان منجر به قرارداد شده، ۹۵۹ هزار نفر در صف انعقاد قرارداد بوده و بیش از ۴۴۰ هزار نفر نیز نقص پرونده داشتند.

وی اظهارداشت: تاکنون ۷۴ هزار و ۶۵۸ واحد بابت طرح جوانی جمعیت، ۲۷ هزار و ۶۳۲ واحد به ایثارگران، ۵۲۹هزار و ۷۴۲ واحد به روستاییان، ۳۳هزار و ۸۶۳ واحد به قشر محرومان و در مجموع ۶۹ هزار و ۲۳۲ واحد به اقشار کم‌درآمد اختصاص یافته است.
رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن گفت: علاوه بر ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات که به بافت شهری و ۳۵۰ میلیون تومان که به بافت روستایی اعطا می‌شود، افراد دهک‌های درآمدی ۱ و ۲ می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان و دهک‌های درآمدی ۳ و ۴ می‌توانند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۲ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله دریافت کنند. وی تاکید کرد: این مبالغ مربوط به سال ۱۴۰۲ است و برای سال جاری در تلاشیم متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

خرید فولاد و سیمان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
مهدیار اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته بزرگترین خرید فولادی کشور به میزان ۲هزار میلیارد تومان در قالب ۹۰ هزار تن انواع میلگرد برای نهضت ملی مسکن انجام شد. وی گفت: از ۳۱ اردیبهشت ماه عملیات توزیع این میلگردها بر مبنای اخذ نیاز استان‌ها آغاز شده است، به طوری که تاکنون ۶۹ هزار تن از سوی بنیاد مسکن در سراسر کشور نیاز اعلام شده و ۴۴ هزار تن نیاز دیگر نیز به صندوق اعلام شده و بر این اساس تقاضا بیش از ۹۰ هزار تن است.
این مقام مسئول تاکید کرد: در تلاشیم برای امسال نیز همین برنامه خرید را داشته باشیم و حتی آن را تا یک میلیون تن توسعه بدهیم.
وی بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند پس از تایید فناوری خود، از فولاد با نرخی که در اختیار پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد برخوردار شوند تا هزینه‌هایشان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، صندوق ملی مسکن با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان گاز

به گزارش کسب و کار نیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.