سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / ٧١ درصد ارز صادراتی به کشور بازگشته است
٧١ درصد ارز صادراتی به کشور بازگشته است

رئیس کنفدراسیون صادرات:

٧١ درصد ارز صادراتی به کشور بازگشته است

کسب و کار نیوز - رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه در ٦ ماهه نخست امسال تراز تجاری با ٧٠٠ میلیون دلار به نفع واردات بوده، اعلام کرد: ٧١ درصد ارز صادراتی به کشور بازگشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد لاهوتی صبح امروز (شنبه) و در نشستی خبری اظهارکرد: صادرات و واردات در شش ماهه اول روند خوبی را داشته و در صادرات با وجود کاهش از نظر ارزشی که بیشتر به دلیل تعدیل نرخ‌های پایه صادراتی است، اما از نظر وزنی رشد ٢٢ درصدی داشته است.

 

وی افزود: تراز تجاری کشور در شش ماهه نخست با تقریبا ٧٠٠ میلیون دلار به نفع واردات بوده ولی در شش ماهه دوم فکر می‌کنم به نفع صادرات تغییر کند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران تصریح کرد: همچنان بزرگترین مقاصد صادراتی کشور، چین، عراق، امارات، ترکیه و افغانستان هستند که نشان می‌دهد هند از جمع این کشورها خارج شده است.

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: خروج هند از جمع ۵ کشور اول صادراتی ایران نشان می‌دهد که این کشور در موضوع تحریم‌های یکجانبه امریکا سخت گیرانه تر عمل کرده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: در شش ماهه نخست امسال کشورهای چین، امارات، ترکیه و هند بزرگترین صادرکنندگان به ایران بوده‌اند و میانگین نرخ هر تن واردات ٢٩۵ دلار بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

برای رفع موانع صادراتی/دانش‌بنیان‌های توانمند مستقر در پارک‌ها حمایت می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین میرآبادی پس از امضای تفاهمنامه همکاری با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.