صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / وجود ۶۰ مزرعه پرورش میگو در چابهار
وجود ۶۰ مزرعه پرورش میگو در چابهار

وجود ۶۰ مزرعه پرورش میگو در چابهار

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون 60 مزرعه در چابهار به پرورش میگو اختصاص دارد و وسعت هر مزرعه نیز 20 هکتار است.

میگو

 به گزارش کسب و کار نیوز- هدایت الله میرمرادزهی در بازدید از مزارع پرورش میگوی چابهار افزود: وسعت مزارع پرورش میگو پارسال حدود ۷۰۰ هکتار بود و این افزایش سطح کشت از طریق جذب سرمایه گذار انجام شد‌.

میرمرادزهی گفت: کشت میگو در مزارع پرورش از اواخر اسفند پارسال آغاز شد که به ترتیب در هر مزرعه که آماده شده باشد، انجام می‌شود‌.

مدیر کل شیلات استان افزود: کشت میگو را نسبت به سال قبل از آن ،  یک ماه زودتر شروع کرده‌ایم تا زمان برداشت آن مصادف با فصل سرما نشود چرا که پرورش میگو نیازمند رطوبت و گرمای کافی است‌.

میرمرادزهی ، اشتغال ، صادرات و ارزآوری را از مزایای پرورش میگو دانست و گفت: در هر ۲۰ هکتار مزرعه میگو‌، سه نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغال پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به صید و صیادی استان نیز اشاره کرد و گفت: باآنکه سیستان و بلوچستان قطب صید و صیادی ایران و تأمین‌کننده عمده نیاز شیلاتی کشور است اما صیادان استان تنها از ۱۰ درصد ذخایر دریاهای آزاد استفاده می‌کنند و این در حالی است که کشورهای پیشرفته نظیر چین و ژاپن با کشتی‌های بزرگ صید صنعتی همیشه در آب‌های آزاد متعلق به کمیسیون تن‌ماهیان اقیانوس هند و نزدیک به آب‌های ما فعال‌اند و خیلی بیش‌تر از صیادان فراساحل ما صید می‌کنند‌.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بابیان اینکه برنامه ما افزایش بهره‌وری از دریاست، خاطرنشان کرد: اعزام کشتی‌های پشتیبان برای تأمین انبار، آذوقه و ادوات لنج‌های فراساحل استان در آب‌های آزاد و همچنین اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت دو هزار تن از برنامه‌های شیلات سیستان و بلوچستان برای افزایش بهره‌وری از دریاست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.