صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حضور دانشگاه خواجه‌نصیر در نمایشگاه نفت/تلاش برای جذب پروژه‌های جدید از سوی صنایع

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد؛

حضور دانشگاه خواجه‌نصیر در نمایشگاه نفت/تلاش برای جذب پروژه‌های جدید از سوی صنایع

مجری طرح پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه خواجه نصیر از حضور این دانشگاه در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خبر داد و گفت: تمامی فعالیت‌های دانشگاه خواجه‌نصیر در سه حوزه اکتشاف، بهینه‌سازی و بهره‌وری انرژی در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

پژوهشگاه صنعت نفت

دکتر علیرضا فاتح در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به جزئیات حضور دانشگاه خواجه نصیر در نمایشگاه نفت، گاز،‌ پالایش و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با سابقه ۹۰ ساله در فعالیت‌های صنفی، تحقیقاتی و آموزشی دستاوردهای زیادی در حوزه نفت داشته است، به همین دلیل در نمایشگاه نفت، گاز،‌ پالایش و پتروشیمی امسال که از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مجموعه دستاوردهای خود را عرضه خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دانشگاه خواجه نصیر به طور خاص در سه حوزه اصلی یعنی اکتشاف، توسعه بهینه مخازن نفت و گاز، بهینه‌سازی فراورش نفت، گاز و پتروشیمی و در نهایت بهره‌وری انرژی و محیط زیست، شرکت و پروژه‌های خود در این سه بخش را به متخصصین نفت عرضه می‌کند تا زمینه‌های انعقاد پروژه‌های بعدی در حوزه‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سوی شرکت‌های دولتی و خصوصی فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر همچنین تاکید کرد: در حوزه اکتشاف و توسعه بهینه مخازن نفت و گاز به طور خاص دو بخش اصلی را مدنظر قرار داده‌ایم که استفاده از اطلاعات داده‌های تصاویر ماهواره‌ای سامانه‌های اطلاعات مکانی برای کمک به اکتشاف منابع جدید و تاکید ژئومکانیک مخازن نفت از جمله این دو بخش است که در نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، ضمن این‌که به مباحث چاه‌های هوشمند و حفاری نیز توجه داشته‌ایم.

به گفته دکتر فاتح، در بحث بهینه‌سازی فراورش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نیز فعالیت‌های زیادی در دانشگاه خواجه نصیر انجام شده که در نمایشگاه ارائه می‌کنیم. در واقع تاکید ما بر این است که بر روی ترکیبات نفتی و تشخیص آن روی روش‌های مختلف نظیر سنسورهای هوشمند و در نظر گرفتن این ویژگی در بهینه‌سازی فرآیندهای فراورش نفت که تحلیل داده‌ها و روش‌های کنترل پیشرفت و پایش عملکرد پیشرفت را به دنبال دارد، تاکید می‌کنیم.

مجری طرح پژوهشکده بهره‌وری صنعت نفت دانشگاه خواجه نصیر در پایان خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه خواجه نصیر از شرکت در نمایشگاه نفت، گاز،‌ پالایش و پتروشیمی ارائه دستاوردهای دانشگاه در حوزه مرتبط با نمایشگاه و جذب پروژه‌های جدید از سوی صنایع در دانشگاه خواجه نصیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.