صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اتمام نمونه‌برداری‌ها در دومای سوریه و اعلام نتایج بعد از چند هفته
اتمام نمونه‌برداری‌ها در دومای سوریه و اعلام نتایج بعد از چند هفته

اتمام نمونه‌برداری‌ها در دومای سوریه و اعلام نتایج بعد از چند هفته

سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد، کارشناسان این سازمان از دوما نمونه‌برداری کرده و آن را به آزمایشگاه این سازمان منتقل کردند.

نمونه برداری از دوما

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بیانیه‌ای گفت، تیم حقیقت‌یاب اعزامی به سوریه با نمونه برداری از شهر دوما واقع در حومه دمشق و گفت‌وگو با شاهدان درباره حمله شیمیایی ادعایی به این شهر ماموریت خود را در دوما تمام کرده و این نمونه‌ها را به آزمایشگاه مقر این سازمان در لاهه منتقل کرد.

بنابر اعلام این سازمان، تحلیل نمونه‌ها ممکن است حداقل سه تا چهار هفته طول بکشد و تعیین زمان مشخص برای صدور گزارش نهایی و زمان ارائه آن به کشورهای امضاکننده معاهده منع سلاح شیمیایی دشوار است.

سازمان مذکور اعلام کرد، نمونه‌ها پیش از انتقال به برخی آزمایشگاه‌های مورد اعتماد این سازمان در سراسر دنیا به آزمایشگاه آن در حومه لاهه فرستاده شدند.

تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی ۱۴ ماه میلادی گذشته وارد سوریه شد. کشورهای غربی بارها روسیه را به مانع‌تراشی در مسیر ورود این تیم به دوما متهم کردند و مسکو نیز این اتهام‌ها را بی‌اساس خوانده و به شدت رد کرد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی دمشق به دوما ۱۴ آوریل برخی اهداف این کشور را مورد هدف قرار دادند.

همزمان با این امر، گروه‌های غربی پیشنهاد فرانسه برای ایجاد مکانیزم جدید سازمان منع تسلیحات شیمیایی را بررسی می‌کنند که می‌تواند مسؤولیت حملات به انبارهای تسلیحات شیمیایی که سلاح‌های ممنوعه هستند را مشخص کند. این در حالی است که سازمان مذکور در حال حاضر تنها قدرت این را دارد که تشخیص دهد آیا چنین حمله‌ای صورت گرفته یا نه، بدون اینکه عامل اجرایی آن را تعیین کند.

یک دیپلمات ارشد فرانسه با بیان اینکه آنچه به سوریه مربوط است در شورای امنیت با مانع روبروست و در کل این کشور بارها و به صورت سیستماتیک در چارچوب‌های مختلف از جمله گسترش سلاح‌های شیمیایی نادیده گرفته شده، گفت: برای تشخیص مسؤول حمله نیازمند مکانیزم جدیدی هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشورهای بریکس به دنبال سامانه پرداخت بین بانکی واحد

به گزارش کسب و کار نیوز ، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.