چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / فوتبال ساحلی؛ از بام جهان تا اشک روی شن‌های تایلند
فوتبال ساحلی؛ از بام جهان تا اشک روی شن‌های تایلند

فوتبال ساحلی؛ از بام جهان تا اشک روی شن‌های تایلند

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران سالی عجیب را پشت سر گذاشت؛ آبان ماه ۹۷ ایران قهرمان جام بین‌قاره‌ای شد و به رتبه دوم جهان صعود کرد و فقط چند ماه بعد، از مسابقات قهرمانی‌اسیا حذف شد تا علاوه بر قهرمانی شانس حضور در جام‌جانی را هم از دست بدهد.

تمرین تیم ملی فوتبال ساحلی

به گزارش کسب و کار نیوز، سال ۹۷ یکی از عجیب‌ترین رخدادهای ورزش ایران در رشته فوتبال ساحلی رقم خورد. در آخرین ماه سال ۹۷ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی تایلند شد. مسابقاتی که ایران به همراه ژاپن و امارات با دو عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم آن است.

ایران در حالی پا به این مسابقات گذاشت که پیش از اعزام به تایلند چند اردوی تدارکاتی را در بوشهر و بندرعباس برگزار کرده بود اما به نظر می‌رسید این تدارکات باب میل کادر فنی و بازیکنان باتجربه تیم ملی نبود. هرچند که بیش‌تر آن‌ها مستقیماً این گلایه را مطرح نمی‌کردند اما از میان صحبت‌های‌شان می‌شد فهمید که حضور در برزیل و بازی با حداقل تیم‌های باشگاهی مطرح این کشور، فرصت خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی بود که از دست رفت.
هر چه بود، ایران مسابقات را با برد برابر عراق شروع کرد اما در بازی دوم در کمال ناباوری به عمان باخت تا به عنوان تیم دوم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. با صدرنشینی ژاپن در گروه سوم ایران باید در فینالی زودرس برابر مدعی قهرمانی قرار می‌گرفت. عملکرد ایران در این سال‌ها امیدواری زیادی برای صعود به نیمه‌نهایی ایجاد کرده بود اما شکست برابر عمان و متزلزل نشان دادن تیم ملی، ترس در دل علاقه‌مندان به تیم ملی ایجاد کرده بود.
ایران برابر ژاپن شکست خورد تا فرصت ایستادن روی سکوهای مسابقات را از دست بدهد و از آن بدتر نتواند جواز حضور در جام‌جهانی پاراگوئه را به دست بیاورد. همه این‌ها در حالی رقم خورد که ایران در رنکینگ جهانی، دومین تیم بعد از برزیل است و بسیاری نه تنها مطمئن بودند که ایران به جام‌جهانی صعود می‌کند بلکه انتظار داشتند ایران بتواند رقیبان بزرگ خود را شکست بدهد تا اولین تیم ایرانی‌ای باشد که به مقام قهرمانی جهان دست پیدا می‌کند.
چند ماه قبل شرایط برای تیم ملی فوتبال ساحلی متفاوت‌تر از این بود. بعد از پایان لیگ برتر، اوکتاویو، سرمربی تیم ملی به همراه تیمی متشکل از بازیکنان با تجربه و هم‌چنین جوانانی که در اردوهای مختلف خودشان را به تیم ملی تحمیل کرده بودند، راهی امارات شدند تا در مسابقات بین قاره‌ای که بعد از جام‌جهانی معتبرترین مسابقات جهان است شرکت کنند.
ایران در آن مسابقات حریفان قدرتمندی مثل تاهیتی، روسیه، آمریکا و مصر را شکست داد و به فینال رسید و در فینال هم دوباره روسیه‌ای را شکست داد که از سد برزیل قدرتمند گذشته بود. این قهرمانی باعث شد تا ایران بعد از سال‌ها به رتبه دوم رنکینگ جهانی برسد. موضوعی که برای اولین بار برای یک تیم ایرانی رخ داد.
هر چه بود سال ۹۷ با دوگانه قهرمانی در جام بین قاره‌ای و حذف از مسابقات بین قاره‌ای و خداحافظی با جام‌جهانی برای ایران به پایان رسید. با بررسی این موضوع و از میان حرف‌های بازیکنان می‌توان بین این قهرمانی و شکست مقایسه‌ای کرد. بازیکنان ایران اعتقاد داشتند یکی از مسائلی که باعث شد ایران در جام بین‌قاره‌ای قهرمان شود، حضور بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر در این بازی‌ها بود؛ چرا که بازیکنان با شرایط بدنی مناسب پا به مسابقات گذاشتند. اما پایان یافتن لیگ برتر و نبود بازی‌های تدارکاتی مناسب و لغو اردوی برزیل، بازیکنان را از شرایط مسابقه دور کرده بود. باید از مسؤولان فدراسیون پرسید چرا سرمایه‌گذاری برای تیمی که شانس قهرمانی جهان را هم داشت آن‌قدر تنزل پیدا کرد تا دیگر رقیبان از ایران پیشی بگیرند و تقویم ایران در سال ۹۷ را خالی‌تر از گذشته کنند؟
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.