صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پادشاه اردن: راه‌حل دو کشوری تنها راه پایان درگیری‌های فلسطین است

در دیدار با پامپئو؛

پادشاه اردن: راه‌حل دو کشوری تنها راه پایان درگیری‌های فلسطین است

پادشاه اردن در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که راه حل تشکیل دو کشوری تنها راه حل برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است.

 ملک عبدالله دوم

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در امان اعلام کرد: راه حل تشکیل دو کشوری تنها راه حل برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است و گامی مهم و اساسی در راستای برقراری امنیت و ثبات خاورمیانه است.

وی بر اهمیت نقش آمریکا در “از بین بردن حالت رکود در روند مسالمت‌آمیز صلح، تحقق صلح عادلانه و فراگیر در منطقه” تاکید کرد.

دفتر پادشاهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی این دیدار دو طرف به بررسی راهکار توسعه روابط و همکاری استراتژیک میان آمریکا و اردن، شماری از پرونده‌های مهم و مشترک به ویژه مسائل مرتبط با تلاش‌ها جهت تحقق صلح، تقویت امنیت و برقراری ثبات در منطقه پرداختند.

پادشاه اردن ضمن تبریک انتصاب پامپئو، به عنوان وزیر خارجه آمریکا بر تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

در جریان این دیدار عبدالله دوم بر “اهمیت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد چشم‌اندازهای سیاسی برای پیشرفت در حل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از طریق احیای مذاکرات جدی و کارآمد میان دو طرف با استناد بر راه حل تشکیل دو کشوری  و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی” تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.