صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پامپئو روسیه و کوبا را مقصر بحران ونزوئلا دانست
پامپئو روسیه و کوبا را مقصر بحران ونزوئلا دانست

ضمن درخواست از هند

پامپئو روسیه و کوبا را مقصر بحران ونزوئلا دانست

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مقصر دانستن روسیه و کوبا به خاطر بحران سیاسی ونزوئلا از طریق حمایت از رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که وی از هند نیز درخواست کرده است تا از طریق خرید نفت ونزوئلا به دولت کاراکاس کمک نکند.

پامپئو

به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ‌، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه بانک اورو فاینس موسنار بانک یکی از بزرگترین بانک‌های روسیه به دلیل کمک به شرکت نفت ونزوئلا موسوم به پترولیوس دی ونزوئلا (PDVSA) در دور زدن تحریم‌های آمریکا اعمال کرد.

پامپئو به خبرنگاران گفت‌: این داستان بدون اذعان‌ به نقش مهمی که کوبا و روسیه در این بین ایفا کرده‌اند و همچنان به ایفای این نقش در متزلزل کردن رویاهای دموکراتیک مردم ونزوئلا و رفاه‌شان ادامه‌ می‌دهند کامل نمی‌شود.

وی افزود: مسکو همچون هاوانا به تامین پوشش سیاسی برای دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا ادامه می‌دهد در حالی که دیگر کشورها را برای اعتنا نکردن به مشروعیت دموکراتیک خوآن گوآیدو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا تحت فشار می‌گذارد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر اقدامات متعددی را برای افزایش فشارها بر مادورو و تقویت جایگاه خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اتخاذ کرده است؛ گوآیدویی که از سوی آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است.

با این حال مادورو که گوآیدو را به تلاش برای کودتا با هدایت آمریکا متهم کرده است حمایت روسیه و چین و همچنین کنترل خود بر نهادهای دولتی از جمله ارتش را حفظ کرده است.

اوایل روز دوشنبه پامپئو با ویجای کوخال، وزیر امور خارجه هند در وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کرد و بین موضوعات مختلف به مساله خرید هند از نفت ونزوئلا نیز پرداخت.

پامپئو گفت‌: ما از هند نیز به مانند دیگر کشورها همان درخواست را مطرح کردیم: شاهراه اقتصادی دولت مادورو نباشید.

وی مدعی شد: همان قدر که مطمئن هستم هند به طور باور نکردنی از تلاش‌های خود در رابطه با ایران حمایت کرده است این بار نیز مطمئن هستم که هند تهدید واقعی برای مردم ونزوئلا را درک می‌کند.

بازار هند برای اقتصاد ونزوئلا بسیار مهم و حیاتی است. هند از قدیم دومین مشتری بزرگ نفت ونزوئلا پس از آمریکا بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌: شرکت نفت بزرگ روسیه تحت عنوان روس نفت نیز با خرید نفت از شرکت نفت ونزوئلا که از ماه ژانویه مورد تحریم قرار گرفته است، تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند.

وی اضافه کرد: روس نفت به خرید محموله‌های نفت خام از شرکت نفت ونزوئلا بدون توجه به تحریم‌های آمریکا ادامه‌ می‌دهد و ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت به شاهراه بودن برای دولت کاراکاس ادامه‌ می‌دهد.

واشنگتن از بانک‌های خارجی درخواست کرده است تا مطمئن شوند که مادورو و مقامات دولت ونزوئلا اموال و دارایی‌های خود را در خارج از کشور پنهان نمی‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.