صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش آمریکا مشارکت در حمله به پایگاه القاعده در لیبی را تکذیب کرد
ارتش آمریکا مشارکت در حمله به پایگاه القاعده در لیبی را تکذیب کرد

ارتش آمریکا مشارکت در حمله به پایگاه القاعده در لیبی را تکذیب کرد

ارتش آمریکا این مساله را تکذیب کرد که در حمله به پایگاه القاعده در شهر اوباری لیبی دست داشته باشد. این در حالی است که یک مسئول لیبیایی اظهاراتی خلاف این امر به زبان آورده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا،  اسپوتنیک اعلام کرد، پیش‌تر سخنگوی فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت توافق ملی که مقر آن در طرابلس است، گفته بود، نیروهای مشترک آمریکایی و لیبیایی پایگاهی را “بمباران” کردند که در آن تعدادی از نیروهای القاعده در اطراف شهر اوباری حضور داشتند.

محمد السلاک، سخنگوی فائز السراج گفته بود: این اقدام مشترک میان شورای ریاستی دولت توافق ملی لیبی و دولت آمریکا همزمان با دیدار مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با محمد سیاله، وزیر خارجه لیبی در نشست بین المللی مبارزه با داعش در هفته گذشته انجام شد.

اما فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا که مسئول نیروهای آمریکایی در این منطقه است، اعلام کرد که با وجود حمایت ایالات متحده از تلاش‌های دولت لیبی برای مبارزه با تروریسم، اما نیروهای آمریکایی در این حمله مشارکت نداشته‌اند.

در این بیانیه آمده است، فرماندهی آمریکا در آفریقا در حمله‌ای که به پایگاه القاعده در اوباری در لیبی در روز چهارشنبه ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ صورت گرفت، شرکت نداشته است و فرماندهی آمریکا در آفریقا هیچ حمله هوایی در لیبی در سال ۲۰۱۹ انجام نداده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.