صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیلی بیست: بازپرسان آمریکایی با اماراتی‌ها در شکنجه زندانیان در یمن همکاری می‌کنند
دیلی بیست: بازپرسان آمریکایی با اماراتی‌ها در شکنجه زندانیان در یمن همکاری می‌کنند

دیلی بیست: بازپرسان آمریکایی با اماراتی‌ها در شکنجه زندانیان در یمن همکاری می‌کنند

وب‌سایت آمریکایی "دیلی بیست" در گزارشی فاش کرد که بازپرسان آمریکایی در کنار همتایان اماراتی خود در شکنجه زندانیان در یمن نقش دارند.

معترضان به زندان‌های امارات در یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، سایت دیلی بیست با انتشار نتایج یک تحقیقات گسترده درباره شکنجه در زندان‌های یمن اعلام کرد که براساس شهادت‌های دو بازداشتی سابق که توسط امارات بازداشت شده بودند، دست‌کم یک بازپرس آمریکایی در جریان شکنجه وحشیانه آن‌ها حضور داشته است.

این سایت اعلام کرد که برخی از بازپرسان یونیفرم نظامی آمریکا پوشیده بودند و به بازپرس اماراتی که درحال شکنجه زندانیان بود، مشورت می‌دادند.

این سایت به نقل از جنیفر جیبسون، فعال حقوقی اعلام کرد که روایت‌های بازداشت‌شدگان اهمیت سوالات مطرح شده درخصوص دست داشتن آمریکا در شکنجه زندانیان را ثابت می‌کند.

در این گزارش اشاره شده که فرماندهی مرکزی آمریکا و سفارت آمریکا در امارات و همچنین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا از پاسخ دادن به سوالات مربوط به این موضوع خودداری کرده‌اند.

ژانویه گذشته سازمان “رایتس رادار” که به بررسی حقوق بشر در جهان عرب می‌پردازد، از سازمان ملل خواست برای نجات بازداشت‌شدگان در زندان‌های امارات در عدن یمن وارد عمل شود.

این سازمان که یک سازمان غیردولتی است و مقرش آمستردام است، از مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن خواست پرونده بازداشت‌شدگان عدن را جزو پرونده‌های فوری قرار دهد.

این سازمان تأکید کرد که زندانیان بئر احمد در عدن به خاطر شکنجه اعتصاب غذا کرده‌اند.

این زندان توسط نیروهای اماراتی اداره می‌شود. ژوئیه گذشته عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که حقوق زندانیان بئر احمد آشکارا نقض شده و آنها در معرض شکنجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.