چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ساری: رفع فقر، فساد، تبعیض و بیکاری فقط با دولت نیست
ساری: رفع فقر، فساد، تبعیض و بیکاری فقط با دولت نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت

ساری: رفع فقر، فساد، تبعیض و بیکاری فقط با دولت نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: فقر، فساد، تبعیض و بیکاری باید رفع شود اما حل آنها را نباید تنها از دولت طلب کرد. دولت از جهات مختلف دچار مشکل است.

علی ساری

به گزارش کسب و کار نیوز، علی ساری در نطق میان دستور امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و هنوز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با غرورِ تمام همچنان باقی است و خواهد بود. همه ایرانیان به انقلاب اسلامی خود با وجود مشکلات افتخار می‌کنند. مردم همچنان منتظر تحقق شعارهای انقلابشان هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه صحبت از حقایق آب و بودجه استان خوزستان بسیار تلخ است، گفت: جرگه خوزستان برای دفع نمک‌زارهای خود به ۲۰ میلیون لیتر آب در سال نیاز دارد و کانون‌های ریزگردهای استان به آب سیلابی نیازمند است. به علت کم آبی و شوری آب زیاد زمین‌های خوزستان، میلیون‌ها درخت نخل تلف شد.

وی در مخالفت با پروژه‌های انتقال آب بین حوزه‌ای، گفت: انتقال آب بین حوزه‌ای علاوه بر مشکلات زیست محیطی، آثار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد. حجم کل انتقال آب بر اثر طرح‌های انتقال آب کمتر از پنج درصد اعلام می‌شود اما بررسی سرانگشتی آمارها خلاف آن را نشان می‌دهد برای نمونه آب ورودی به کارون در مقطع ایستگاه سد کارون ۴ در شمال خوزستان ۱۶۵ مترمکعب در ثانیه است اما با افتتاح پروژه انتقال آب کوهرنگ ۳ آب رودخانه بیرگان با ۳۰ مترمکعب در ثانیه منتقل و آب ورودی به کارون به ۱۳۵ مترمکعب در ثانیه کاهش می‌یابد و بیش از یک پنجم آب ورودی به کارون با افتتاح این پروژه کاسته می‌شود.

ساری با انتقاد از کاهش بودجه استان خوزستان، گفت: دولت در چهار مورد به مردم خوزستان ظلم کرده و حقایق را به گونه‌ای جلوه داده که روح و روان مردم به شدت آزرده شده است. کاهش شدید بودجه ۹۸ استان نسبت به سال ۹۷، حذف ردیف بودجه ریزگردها و برق، حذف اعتبارات کشاورزی و درج ۳ درصد اعتبارات نفت در بودجه خودِ استان گواه این مدعاست، به بیان روشن‌تر اگر ۳ درصد بودجه نفت استان کم شود استان خوزستان به ردیف هفتم سقوط می‌کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: استان خوزستان ۵۴,۵۸۷ میلیارد ریال درآمد دارد در حالی که فقط ۲۶,۸۶۳ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد به چه دلیل شرکت گروه ملی فولاد ایران که سودآور است و هیچ مشکل فنی هم ندارد با ظرفیت نزدیک به صفر اداره می‌شود؟

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی نباید به دشمنان بهانه دهیم، تاکید کرد: سیاست خارجی کشور باید موجب گسترش وحدت و همدلی همه گروه‌های داخلی شود. وحدت احزاب سیاسی با گرایش‌های مختلف حول انقلاب اسلامی است. اعتدال و اصلاح نیاز امروز کشور است. تصویب نشدن لوایحی که موجب به خطر افتادن امنیت سرمایه‌گذاری و روابط جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای جهان می‌شود باید فراتر از مسائل سیاسی نگریسته شود.

ساری تاکید کرد: باید در جهت تقویت نظام حرکت کنیم. در انتخابات سال آینده مجلس و دولت حضور همه سلایق سیاسی زمینه وحدت آحاد جامعه با نظام را فراهم می‌کند و حتماً باید به عنوان یک استراتژی مهم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.