صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / صنایع دستی زنان در بازار داخل و خارج قابل رقابت می‌شوند/سازوکارهای برندشدن منسوجات روستاییان
صنایع دستی زنان در بازار داخل و خارج قابل رقابت می‌شوند/سازوکارهای برندشدن منسوجات روستاییان

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک مطرح کرد

صنایع دستی زنان در بازار داخل و خارج قابل رقابت می‌شوند/سازوکارهای برندشدن منسوجات روستاییان

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک با اشاره به ساز و کارهای برندشدن صنایع دستی روستاییان، گفت: با حمایت شرکت‌های مادر این محصولات قابل رقابت در بازار داخل و خارج کشور می‌شوند.

صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر انسیه زاهدی در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی “طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار” اظهار کرد: دانشگاه الزهرا از سال‌های گذشته علاوه بر همکاری با بخش علمی و دانشگاهی کارگروه مد و لباس، مسئولیت کمیسیون آموزش و فرهنگ این کارگروه را بر عهده گرفته و امسال نیز بر همین اساس برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: دانشگاه الزهرا در همین راستا طرح خوشه‌های فناوری و صنایع دستی را در نظر گرفته و به دلیل اجرایی شدن خوشه‌ها باید صنایع پوشاک، منسوجات و دانشگاه با یکدیگر در ارتباط نزدیکی باشند.

دبیر بخش علمی دانشگاهی بنیاد ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: امروزه بسیاری از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور همچنین معاونت ریاست جمهوری به دنبال تشویق مردم در روستاها به‌ویژه زنان هستند که کارآفرینی و توانمندسازی آنها را مد نظر قرار دهند و تولیدات قابل توجهی از  صنایع دستی آنها را به بازار عرضه کنند، بدون اینکه نیاز به مهاجرت این افراد به شهرهای بزرگ باشد.

وی افزود: به دلیل اینکه بسیاری از این افراد به بازار دسترسی ندارند، همچنین رقابت با صنایع نیز وجود ندارد، تولیدات روی دست روستاییان می‌ماند؛ ولی خوشه‌ها می‌توانند صفر تا صد کار را برعهده گرفته و اقداماتی نظیر آموزش، توانمندسازی، آشنایی با رویکردهای نوین و اقدامات تسهیل‌گرایانه برای روستاییان مانند مسائل و حمایت‌های مالی و حقوقی را انجام دهند.

دبیر اجرایی هفته نوآوری در صنعت مد و پوشاک گفت: همچنین خوشه‌ها می‌توانند برای ثبت مالکیت فکری، ثبت طرح، برند و فراهم کردن بازار همراه این افراد باشند، حتی به همت خوشه‌ها روستاییان می‌توانند محصولات خود را به مرحله صادرات نیز برسانند.

زاهدی اعلام کرد: در همین راستا در حال حاضر ۲۰۰ کارآفرین موفق، برند آنها تجاری شده که شناسایی شدند و تولیدات آنها در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و وزارت ارشاد نیز قول داده که به کارآفرینان موفق در این زمینه جوایزی اهدا کند.

 وی خاطرنشان کرد: خوشه‌ها شرکت‌های مادر و تشکیلات هلدینگی هستند که از این افراد در مسیر تولید حمایت می‌کنند، بدون این‌که احتیاج به مکان بزرگ برای تولیدات خود یا دغدغه بازار فروش داشته باشند.

زاهدی گفت: همایش بین‌المللی “طراحی و تولید منسوجات و پوشاک با رویکرد توسعه پایدار”، سوم دی ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود که طراحی و تولید منسوجات و پوشاک، اقتصاد و نوآوری در صنعت پوشاک، جامعه فرهنگ و سبک زندگی از محورهای اصلی این همایش است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه الزهرا، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای کارآفرینانه مد لباس از برنامه‌های جانبی این کنگره است که اول تا ششم دی ماه برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«افزایش سن بازنشستگی» از فروردین ۱۴۰۳/ با قانون جدید چگونه می‌توان زودتر از موعد بازنشسته شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد محمدی با اشاره به موافقت شورای نگهبان با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.