صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / اراکی: جنایت سعودی‌ها در یمن باعث ذبح تمامی ارزش‌های انسانی شده است

برگزاری اجلاس «یمن، مقاومت و مظلومیت» در تهران؛

اراکی: جنایت سعودی‌ها در یمن باعث ذبح تمامی ارزش‌های انسانی شده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: آنچه که امروز در سرزمین یمن ذبح می‌شود، تمامی ارزش‌های انسانی است.

اراکی

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این برنامه محمد القبلی یکی از اعضای انصارالله یمن در سخنانی با تشکر از ملت ایران به خاطر حمایت‌های‌شان از مردم یمن، تصریح کرد: آل سعود به همراه شرکاء و هم‌پیمانان خود از کشورهای مختلف چند سالی است که بدون هیچ‌گونه توجیهی به یمن حمله کرده‌اند چراکه مردم یمن می‌خواهند روی پای خود بایستند و نمی‌خواهند تبعیت بی‌چون و چرا را قبول کنند.

وی با بیان این‌که تجاوز صورت‌گرفته، تجاوزی ظالمانه است، به وضعیت نامطلوب کودکان در یمن اشاره کرد و گفت: در جریان این تجاوز تاکنون تعداد زیادی از کودکان، زنان و غیرنظامیان به شهادت رسیده‌اند. چنان‌که طبق آمار برخی از سازمان‌های بین‌المللی تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ کودک یمنی در جریان این حملات به شهادت رسیده‌اند و بیش از سه‌هزار کودک نیز مجروح شده‌اند. همچنین براساس همین آمارها دو هزار زن نیز تاکنون به شهادت رسیده‌اند و بیش از سه هزار زن نیز به خاطر تجاوزات سعودی‌ها مجروح شده‌اند.

القبلی همچنین با خواندن این بیت از اشعار سعدی مبنی‌بر این‌که «بنی‌آدم اعضای یک‌پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به‌درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار» در پایان سخنان خود از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایت‌های آل‌سعود در یمن انتقاد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.